COLLECTIA NORGE KJØPER EQUITY GRUPPEN

COLLECTIA NORGE KJØPER EQUITY GRUPPEN

Collectia Group, som Crone AS er en del av, har kjøpt det norske inkassoselskapet Equity Gruppen AS. Sammen blir de en betydelig aktør i det norske markedet.

For å styrke sin posisjon i Norge ytterligere, har danske Collectia Group kjøpt opp det Tønsberg-baserte inkassoselskapet Equity Gruppen AS. Selskapet har de siste årene vist seg som et svært hurtigvoksende selskap med gode IT integrasjoner i ulike økonomisystemer, og med en stor kundeportefølje. Dette er en del av en ambisiøs satsing som gruppen, sammen med Silverfleet Capital, har i de nordiske landene.

Til sammen vil selskapene Crone AS og Equity Gruppen AS ha om lag 50 ansatte og en forventet omsetning på 100 millioner kroner. Det vil gjøre dem til en betydelig aktør i den norske inkassobransjen.

– Vi i Crone ser på kjøpet av Equity Gruppen som en kjempemulighet for alle parter. Synergieffekten av dette gjør det mulig å ta større andeler av det norske og nordiske markedet – samtidig som vi ivaretar verdiene som ligger til grunn i de to selskapene, sier Otto Havneraas, administrerende direktør i Crone AS.

En perfekt match

De to norske selskapene, som nå samles under Collectia Norge AS, komplimenterer hverandre på flere måter. Med sine ulike kundesegmenter vil de sammen utfylle hverandre og dekke et bredere spekter av kunder innen ulike bransjer. De vil også dra god nytte av hverandres styrker, blant annet i form av nye teknologiske løsninger, solide salgsteam og etablerte samarbeid på kryss av de nordiske landegrensene.

Administrerende direktør i Equity Gruppen AS, Benth Walmestad, forklarer at det nye eierskapet vil bli positivt for både eksisterende kunder, partnere og ansatte.

– Vi kommer til å levere de samme tjenestene med de samme folkene, men med et utvidet produktspekter, nå også i hele Norden. Gjennom Collectia-systemet vil vi fortsatt være veldig konkurransedyktige - og ikke minst være enda bedre rustet for endringene og de teknologiske utfordringene som kommer i fremtiden, sier Walmestad.

Han legger til at Equity Gruppen fortsatt vil være representert ved de ulike kontorene de i dag har rundt om i Norge, inkludert hovedkontoret i Tønsberg, og at samtlige eiere og nøkkelpersoner er med videre i ledelsen av selskapet.

For mer informasjon kontakt:
Adm. dir. Crone AS, Otto Havneraas, e-post oh@crone.no, tlf 92806460

Adm. dir. Equity Gruppen AS, Benth Walmestad, e-post: benth@equityfinans.no, tlf 92869880

Emner

Collectia Gruppen skal være det nordiske markedets foretrukne partner på innfordring for de bedriftene som er opptatt av å bygge kundelojalitet gjennom gode opplevelser, til tross for at enkelte kunder betaler for sent.

Med unike integrasjoner og eget innfordringssystem tilbys automatiserte og optimale innfordringsprosesser med fokus på å ivareta kundeforholdet med personlig oppfølging og service.

Otto Havneraas

Pressekontakt Viseadministrerende direktør 92 80 64 60
Ronny Helseth

Pressekontakt Salgs- og markedsdirektør 92 40 30 93

Velkommen til Collectia AS!

Collectia skal være det nordiske markedets foretrukne partner på innfordring for de bedriftene som er opptatt av å bygge kundelojalitet gjennom gode opplevelser, til tross for at enkelte kunder betaler for sent.
Selskapet har flere tiårs fartstid innen kreditt og inkasso med flere større aktører i det nordiske markedet. Med denne erfaringen har vi funnet den optimale innfordringsprosessen med fokus på å ivareta kundeforholdet med personlig oppfølging og service.
Dette får gode utslag med særdeles konkurransedyktig, høy løsningsgrad.

Collectia AS
Professor Dahls gate 26