Foto fra Funky Fresh Foods

Oppdag Oslos økologiske perler!

Økojakten er i gang for tredje året på rad. Under Økouka 18.- 27. September kan du bokstavelig talt smake deg gjennom Oslos gater. Vinn premier og få masse gode tilbud samtidig som du oppdager en haug med økologiske perler Oslo har å by på.

–Det finnes så utrolig mange fine lokale bedrifter som har som hensikt å gjøre det enklere for forbrukeren å leve så bærekraftig som mulig. Nå mer enn aldri, kan man gjøre en stor forskjell for sitt lokalsamfunn ved å handle mer lokalt. Kanskje du oppdager en ny favoritt i ditt nabolag, forteller banksjef Kjell Fredrik Løvold.

Økologisk mangfold

Nye bedrifter i år er blant annet populære Lush Bogstadveien, som selger håndlagde økologiske hudpleieprodukter som enten er vegetariske eller veganske. Mesteparten av produktene er laget på kjøkkenet deres her i Oslo. Hos den stemningsfulle Ostara bar serveres det veganske retter og du finner et fint utvalg av naturvin.

Stoppestedene er spred rundt om i byen, alt fra Godt Brød på Nydalen, Nord Bakeri på Helsfyr og ut til idylliske Landhandleriet på Makrellbekken. Tilbudene varierer fra gratis ferskt brød til smaksprøver på økologiske matvarer av høy kvalitet. Økojakten kan gjøres stykkevis etter jobb eller som en heldagsaktivitet gjennom hele uka. Du kan tusle rundt eller ta sykkelen på en hyggelig runde i Oslo by.

For å være med, må du registrere deg i web-appen for Økojakten i nettleseren din, https://app.cultura.no/

Jo flere registrerte besøk i perioden 18.- 27. September, jo større er sjansen for å vinne en av hovedpremiene.

●En måneds forbruk av økologiske og biodynamiske grønnsaker fra Bergsmyrene gård, levert til deg i Oslo.

●Årskort på Sørengas Badstue- og Helårsbadeanstalt

●5-retters vegansk middag for to på neste Esperanto pop-up restaurant

Cultura Bank oppfordrer alle som er med i Økojakten om å følge myndighetens råd og regler for smittevern, samt respektere regler og bestemmelser til hver av stedene man besøker.

Orienteringen arrangeres av Cultura Bank og er en del av Økouka Oslo – en feiring av økologisk og biodynamisk mat og landbruk.

Se mer info på: okojakt.no

God jakt🌱

Jannike Østervold

Pressekontakt Banksjef, daglig leder 22995197
Stian Torstenson

Pressekontakt Pressekontakt Markedsføring, nettredaktør (+47) 22 99 51 85

Et etisk valg

Cultura Bank er den eneste norske banken som forteller innskyterne hva pengene brukes til. Vi er åpne om hvem vi låner ut penger til, og utlånsformålene vurderes etter sosiale og miljømessige kriterier.

Cultura Bank
Holbergs gate 1