Cultura Bank inviterer store og små til jubileumsfest

I 2017 feirer Cultura Bank 20 år som etisk bank og i den anledning inviterer banken til jubileumsfest på Vippa 23. september. I løpet av dagen blir det aktiviteter for barn og voksne, blant annet klovneteater, konserter, slampoesi, barnas hjørne, salg av økologiske varer rett fra bonden, jubileumskake og mye mer.

Jubileumsfesten arrangeres som en del av Økouka, og Cultura Bank ønsker å vise frem kundene sine og alt de har å by på. Det blir stort marked med både smaksprøver og salg, og dagens program består av morsom underholdning og flott musikk. Alle er invitert, og det hele er gratis.

Verdensmester i slampoesi og gratis kake

Både store og små er invitert til å feire Cultura Bank sitt 20-årsjubileum denne lørdagen på Vippa, og de første som kommer får nyte et gratis stykke jubileumskake fra Godt Brød. Fra klokken 11 og frem til 17 kan publikum få oppleve blant annet slampoesi med regjerende verdensmester i slampoesi, skuespiller og slampoet Evelyn Rasmussen Osazuwa. Karl Seglem gjester Vippa med tenorsaksofon og bukkehorn, og byr på et musikkuttrykk i grenselandet mellom jazz, folkemusikk og elektronika. Publikum får også oppleve «Da Capo», en klovneforestilling med Brødrene Konk som passer for barn og familie. Jubileumsfesten presenterer også andre musikalske innslag, foredrag, minikurs, støveldans og økologisk marked.

Om Cultura Bank

Cultura Bank er den eneste banken i Norge som offentliggjør hvem de låner ut til. Vi driver bank fordi vi vil at penger skal realisere gode ideer, starte levedyktige virksomheter og gi mennesker rom til å skape muligheter for seg selv og andre.

Banken finansierer blant annet prosjekter som kan forbedre økosystemene, skape renere luftmiljø, gi verdige sosiale forhold, dekke behov for omsorg og gi barn og ungdom bedre oppvekstvilkår

• En frittstående sparebank som ble startet i 1997.
  • Banken fikk i 2016 og 2017 topplassering i Etisk bankguide, Forbrukerombudet og Framtiden i våre henders undersøkelse om bankenes etiske retningslinjer.
  • Banken arbeider med å bevisstgjøre holdninger til penger og økonomi og at alle utlånsprosjekter skal gi et positivt bidrag til samfunnet.
  • Blant prosjektene som banken har gitt lån til er: Epleslang, Maaemo, Bellona, Norges Miljøvernforbund, Godt Brød og Hurdal Økolandsby.
  • Tilbyr alle vanlige banktjenester for private og bedrifter.
  • Banken er godkjent medlem av Global Alliance for Banking on Values, en internasjonal allianse av bærekraftige banker.
  • Ble tildelt Nordisk råds natur- og miljøpris i 2010.
  • Miljøfyrtårnsertifisert

Jannike Østervold

Pressekontakt Banksjef, daglig leder 22995197

Et etisk valg

Cultura Bank er den eneste norske banken som forteller innskyterne hva pengene brukes til. Vi er åpne om hvem vi låner ut penger til, og utlånsformålene vurderes etter sosiale og miljømessige kriterier.

Cultura Bank
Holbergs gate 1