Dachser etablerer fellesforetak i Japan

Dachser har inngått en avtale om fellesforetak med det japanske logistikkselskapet Nishi-Nippon Railroad Co., Ltd. «Dachser Japan K.K.» åpner sitt første kontor i Tokyo i slutten av 2023.

Som en del av Dachsers globale nettverk vil det japanske kontoret tilby luft- og sjøtransport og vil bli koblet til Dachsers omfattende landtransportnettverk i Europa. Yves Larquemin, Managing Director Dachser Sør-Korea, går også inn i rollen som leder av Dachser Japan.

«Vi er glade for å ta neste skritt videre i det japanske markedet», sier Edoardo Podestà, COO Dachser Air & Sea Logistics. «Kunder i Japan og resten av verden som søker pålitelige og robuste dør-til-dør-tjenester, vil dra nytte av Dachsers logistikkekspertise, globale nettverk og digitale informasjonssystemer.»

Sektorspesifikk ekspertise

«Japan er verdens tredje største økonomi og en sentral aktør i bil- og elektronikkindustrien. Det finnes også et enormt forretningspotensial for farmasøytiske og medisinske produkter. Kombinasjonen av sektorspesifikk ekspertise og globalt sammenkoblede tjenester betyr at vi kan tilby kundene våre logistikk som tilfører verdi», sier Yves Larquemin, fremtidig Managing Director Dachser Japan og Dachser Sør-Korea.

Takket være rundt 32 850 medarbeidere fordelt på 379 steder over hele verden hadde Dachser en konsolidert nettoomsetning på rundt 8,1 milliarder euro i 2022. Samme år håndterte logistikkleverandøren i alt 81,1 millioner forsendelser som til sammen veide 42,8 millioner tonn. Dachser har egne organisasjoner i 42 land. Du finner mer informasjon på dachser.no.

Ingrid Øie

Pressekontakt Communications Consultant Nordic