Bildtext: Köande campingentusiaster, Foto: Daftö Resort

Norrmän köar för säsongsplats på Daftö Resort

Sedan i måndags ringlar en kö utanför receptionen till Daftö Resort, trots att mångas sommarsemestrar är över. Campingen har blivit utsedd till ”Bästa campingplats för barnfamiljer” flera år och lägger snart ännu en lyckad sommarsäsong bakom sig. Högsommaren är över men trots det köar människorna in. Anledningen till kön är släppet av säsongsplatser som sker 1:a och 2:a september.

Daftö Resort utanför Strömstad, är ett sommarparadis för barnfamiljer. Pool, nöjespark och äventyrsgolf är några spännande saker som lockar stora som små varje år. Även om högsommaren är över attraherar platsen besökare, personer sitter utanför receptionen för att köa in även i slutet av augusti. Många har köat en vecka - för släppet av campingens säsongsplatser nu på söndag.

I kön hittar vi bland annat en handfull norrmän som kamperat dygnet runt sedan i söndags, för att få en säsongsplats på campingen. Ingen i kön har tidigare förut köat fysiskt så länge till något, men de menar att en säsongsplats på Daftö är värt det.

- Daftö Resort är det perfekta stället för barnfamiljer att semestra på, hävdar en av norrmännen som hoppas på att få sig en plats för att kunna spendera mer tid på Daftö i framtiden. Han och hans familj har, som många, fått mersmak av platsen efter några besök på campingen och nöjesparken Daftöland.

På söndag den 1 september har befintliga säsongsgäster möjlighet att byta tomt och den 2 september släpps de återstående platserna till nya säsongsgäster. En ringlande kö inför nästa år är anmärkningsvärt för utomstående, men för VD Lena Kempe och hennes medarbetare på Daftö hör det till vanligheten inför ett säsongssläpp.

- Att intresset och engagemanget för oss är stort år efter årgör oss väldigt glada och stolta. Sommaren 2019 har knappt slutat innan vi och gästerna längtar till nästa, men innan dess har vi helger på Daftöland, Spöktober, julshower och en härlig vår att se fram emot avslutar Lena.

För mer information, vänligen kontakta:

Lena Kempe, VD och delägare i tredje generation

+46(0)73 270 99 50, lena@dafto.se