Gå videre til innhold
Bruk av ikke-økologisk melkeerstatning er kun mulig å bruke i de tilfeller hvor enkeltdyr ikke får tilstrekkelig med melk fra egen mor eller amme. Foto: Debio.

Bruk av ikke-økologisk melkeerstatning til økologiske dyr

Vårkalving og lamming gjør at Debio får mange spørsmål om bruk av melkeerstatning i disse dager. Vi minner her om vilkårene for bruk av ikke-økologisk melkeerstatning.

Debio søker etter ny daglig leder

For alle som bryr seg om jorda, dyra og maten vi spiser, sertifiserer og merker Debio økologiske og bærekraftige produkter. Vi kontrollerer at alt som er merket med våre merker tilfredsstiller strenge krav til miljø og dyrevelferd. Debio trenger nå en ny daglig leder som kan sikre og fremme økologisk og bærekraftig mat i Norge.

Matsymposium 2023

Hvordan et bærekraftig matsystem og verdikjede skal se ut er det mange meninger om, men alle kan enes om er at jordbruks- og matindustrien trenger å gjennomføre omfattende omstillinger i tiden framover, og tverrsektorielle samarbeid er nødvendige. Skal vi oppnå dette, trengs det en bedre offentlig samtale – om hvilket jordbruk vi vil ha, om matmakt, om mat som identitet og mat som kulturbærer.

19. juni arrangerer vi Matsymposium 2023 på Vippa i Oslo. Her samles mennesker som ønsker å forandre verden gjennom maten, enten fra restaurantbransjen, matindustri, næringsliv, forbrukere, forskere, bønder, formidlere, politikere, filosofer og kunstnere.

Høres interessant ut? Hold av dagen! Mer informasjon finner du her.

Ny regelverksveileder publisert

Mattilsynet har oppdatert regelverksveilederen for Foredling, lagring, import og omsetning av økologiske næringsmidler og fôrvarer.

Veilederen finner du her.

Peter Møller

Pressekontakt Rådgiver kommunikasjon og utvikling 91135007

Fordi du bryr deg

Vi merker forskjellen – Fordi du bryr deg om jorda, dyra og maten du spiser

Debio har merket mat og utviklet økologien i Norge i over 30 år. I dag tilbyr vi også veiledning og formidling, fordi dine matvalg gjør en forskjell.

Debio
Østre Blixrudvei 7