​RISE lyser opp kontorene med produkter fra DEFA

​RISE lyser opp kontorene med produkter fra DEFA

Da det svenske forsknings- og innovasjonsinstituttet RISE renoverte sine lokaler, fikk DEFA oppdraget med å levere moderne LED-belysning. All belysning ble oppgradert med produkter i den populære Ledge-serien og Elexpressen i Lund stod for selve installasjonen. Prosjektleder Robert Andersson forteller;

- Kort installasjonstid er det viktigste for at vi skal lykkes i vårt arbeid. Ledge-armaturene leveres monteringsklare og har smarte plug-in løsninger og minimalt med deler, det gjør alt veldig greit for oss.

Målet med prosjektet, som inkluderer hele lokalet, var dels å oppgradere til en moderne standard, men også investere i en miljøvennlig løsning med lavt energiforbruk.

- For oss var det viktig å få et godt lysmiljø. Belysningen skal ikke bare gjøre at alle ser godt, den skal også skape romfølelse og atmosfære. Et blendingsfritt, behagelig og flimmerfritt lys i lokalene er viktige parametere for et godt innemiljø, sier Stefan Elfborg, Prosjektleder på RISE.

Ledge®-serien bestårav en komplett serie med produkter for vegg og tak i kontor, boligbygg og skole. Ledge®-produkter er konstruert for rask og enkel montering, samtidig som de gir meget god lyskvalitet og høy effektivitet. Et felles, minimalistisk design gjør det dessuten mulig å skape et helhetlig visuelt inntrykk i hele bygget. Et bredt utvalg av styringsløsninger gjør det enkelt å redusere strømforbruket til et minimum. Ledge®-serien er utviklet og produsert i DEFAs eget høyteknologiske produksjon- og testanlegg.