​RISE lyser opp kontorene med produkter fra DEFA

News -

​RISE lyser opp kontorene med produkter fra DEFA

Da det svenske forsknings- og innovasjonsinstituttet RISE renoverte sine lokaler, fikk DEFA oppdraget med å levere moderne LED-belysning. All belysning ble oppgradert med produkter i den populære Ledge-serien og Elexpressen i Lund stod for selve installasjonen. Prosjektleder Robert Andersson forteller;

- Kort installasjonstid er det viktigste for at vi skal lykkes i vårt arbeid. Ledge-armaturene leveres monteringsklare og har smarte plug-in løsninger og minimalt med deler, det gjør alt veldig greit for oss.

Målet med prosjektet, som inkluderer hele lokalet, var dels å oppgradere til en moderne standard, men også investere i en miljøvennlig løsning med lavt energiforbruk.

- For oss var det viktig å få et godt lysmiljø. Belysningen skal ikke bare gjøre at alle ser godt, den skal også skape romfølelse og atmosfære. Et blendingsfritt, behagelig og flimmerfritt lys i lokalene er viktige parametere for et godt innemiljø, sier Stefan Elfborg, Prosjektleder på RISE.

Ledge®-serien bestårav en komplett serie med produkter for vegg og tak i kontor, boligbygg og skole. Ledge®-produkter er konstruert for rask og enkel montering, samtidig som de gir meget god lyskvalitet og høy effektivitet. Et felles, minimalistisk design gjør det dessuten mulig å skape et helhetlig visuelt inntrykk i hele bygget. Et bredt utvalg av styringsløsninger gjør det enkelt å redusere strømforbruket til et minimum. Ledge®-serien er utviklet og produsert i DEFAs eget høyteknologiske produksjon- og testanlegg.

Subjects

Om DEFA:

Vårt mål er å gjøre menneskers hverdag enklere, mer effektiv og mer miljøvennlig. Vi tilbyr produkter og tjenester som forbedrer måten folk lader, forvarmer og sikrer sine kjøretøy, lyser opp sine bygninger og veier og styrer sine eiendeler. Vi fortsetter å utvikle verdensledende produkter og digitale tjenester ved å fokusere på kontinuerlig forbedring og innovasjon.

DEFA er et norsk selskap, stiftet i 1946. Vi har nå mer enn 400 ansatte på 3 kontinenter. Våre produkter og tjenester distribueres i 30 land spredt over hele verden.

Press contacts

Bård Klungseth

Press contact CEO, DEFA Group DEFA, eMobility, Management, Innovation, R&D +47 930 37 858

Related stories