eMove er allerede tilgjengelig i Norden og flere europeiske land gjennom nettbutikker og flere forhandlere.

eMove – Vinner av Red Dot Product Design Award 2022

eMove er en solid og brukervennlig bærbar Mode 2 lader som er utviklet og produsert av DEFA. Produktet er allerede lansert med suksess i Europa og ordrebøkene er fulle. Nå har produktet også vunnet Red Dot Product Design Award 2022.

Juryens begrunnelse er; ‘The single-button control and practical cable management give this sleekly designed charger excellent usability’

"Vi etterstreber alltid å utvikle robuste og effektive produkter med høy brukervennlighet, i et moderne skandinavisk design. Med eMove vil vi gjøre hverdagen for elbileiere enklere og mer forutsigbar", sier Martin Jonsson Executive Vice President of e-mobility i DEFA Gruppen. "Derfor er vi ekstra stolte over at produktet har vakt oppsikt internasjonalt og blitt tildelt Red Dot Product Design Award, en av de mest prestisjefylte utmerkelser man kan få".

eMove Mode 2 er utviklet med brukeren i fokus, i nært samarbeid med det norske designbyrået Work AS. Med én knapp og et intuitivt brukergrensesnitt er den enkel i bruk. Styringsenheten i aluminium er robust og kompakt, og den myke ladekabelen kan enkelt festes rundt ladeenheten. En ‘’boost’’ funksjon gjør det mulig å lade opptil 50% raskere de første to timene, og ladestrømmen er tilpasset det lokale strømnettet. Sikkerheten er ivaretatt selv i krevende klima med temperatursensor både i kontakten og i styringsenheten.

"Enhver eier av en elektrisk bil kan bekrefte at en portabel lader er en nødvendighet" avslutter Jonsson.

Les mer på defa.com/no

Marketing Manager DEFA, Marketing, PR, Digitalt +4797063991