Neptune 2.0 og Protect 2.0 har flimmerfritt lys takket være DC-drivere

DEFA fornyer ikoniske lysarmaturer

Med 1,5 millioner solgte enheter er Neptune og Protect to av Nordens mest brukte belysningsprodukter. Nå lanserer DEFA helt nye versjoner av sine ikoniske vandalsikre armaturer, og satser tungt på å levere komplette belysningsløsninger på aller høyeste nivå. Neptune 2.0 og Protect 2.0 har blant annet flimmerfritt lys takket være DC-drivere, svært lav byggehøyde, enkel installasjon og 15 års beskyttelse mot C5 korrosjon.

Forrige generasjon Neptune og Protect henger på utallige vegger over hele Norden og de har et svært godt rykte for høy kvalitet blant installatører og i lysbransjen, sier Geir Skeie, Sales & Market Director Lighting i DEFA. Vi er trygge på å fortsette suksessen med Neptune 2.0 og Protect 2.0, som i tillegg til IK10 har alt det siste innen teknologi og design, og som skal tilfredsstille fremtidens krav til lyskvalitet, holdbarhet, styring og miljøvennlighet, sier Skeie.

I tillegg til nye produkter satser DEFA tungt på lyskompetanse og prosjektstyring. Målet er å ta ytterligere markedsandeler i Norden.

-Vi satser for alvor i det profesjonelle markedet. Vi har styrket salgsleddet og støtteapparatet og først og fremst har vi fått på plass en helt ny prosjektavdeling med noen av bransjens flinkeste folk. Vi skal være ledende på lys, inkludert HCL, lysplanlegging og lysdesign, sier Skeie.

I tillegg til belysning på nye prosjekter ser DEFA et stort behov for utskiftning av eldre armaturer.

- Å bytte ut gamle armaturer vil betale seg ganske fort. Nye armaturer bruker mye mindre strøm og med nye styringsløsninger bruker man bare lys når man trenger det. I tillegg er de vedlikeholdsfrie i levetiden, sier Skeie. Neptune og Protect 2.0 har samme innfestning som forrige generasjon, så det er bare å begynne å bytte.

Kontakt:

Geir Skeie, Sales & Market Director Lighting I DEFA

Mail: geir.skeie@defa.com

Mobil: +47 900 35 138

defa.com

Vårt mål er å gjøre menneskers hverdag enklere, mer effektiv og mer miljøvennlig. Vi tilbyr produkter og tjenester som forbedrer måten folk lader, forvarmer og sikrer sine kjøretøy, lyser opp sine bygninger og veier og styrer sine eiendeler. Vi fortsetter å utvikle verdensledende produkter og digitale tjenester ved å fokusere på kontinuerlig forbedring og innovasjon.