DEFA suksess etter distribusjonsavtaler i Brasil og Sør Afrika.

DEFA suksess etter distribusjonsavtaler i Brasil og Sør Afrika.

Oslo, 15.02.18. DEFA opplever stor lokal interesse for sin laderportefølje etter å ha tegnet avtaler med distributører i Brasil og Sør Afrika. De første leveransene nådde Brasil mot slutten av 2016 og Sør Afrika i mai 2017. Salg har økt jevnt siden.

DEFAs brasilianske partner importerer og distribuerer DEFAs serie med brukervennlige portable ladere, SmartCharge. DEFAs partner i Sør Afrika importerer og distribuerer store deler av DEFAs laderportefølje til kunder i over hele Sør Afrika og det sørlige Afrika.

“Våre nye partnere har gjort en meget god jobb med å markedsføre våre produkter, og med å gjøre dem tilgjengelige for bedrifter, forhandlere og forbrukere i sine områder,” Sier Bård Klungseth – CEO i DEFA Gruppen. “Tilbakemeldingene vi får er svært positive og etterspørselen øker hver måned. Potensialet er stort i begge disse markedene og vi gleder oss til fortsettelsen.”

DEFA produserer ladesystemer for alle typer behov, inkludert, fastmonterte ladere, verkstedladere, showroom-ladere og portable ladere. Selskapet inngikk nylig en avtale om å levere sin nyutviklede ShowroomCharger til salgsnettverket til en ledende tysk bilprodusent. Avtalen befester DEFAs posisjon som en ledende leverandør av ladeløsninger.

Om DEFA:

Vårt mål er å gjøre menneskers hverdag enklere, mer effektivt og mer miljøvennlig. Vi tilbyr produkter og tjenester som forbedrer måten folk lader, forvarmer og sikrer sine kjøretøy, lyser opp sine bygninger og veier, styrer sine hytter, dokumenterer sin kjøring og mye mer. Vi fortsetter å utvikle gode produkter ved å fokusere på kontinuerlig forbedring og innovasjon.

DEFA er et norsk selskap, stiftet i 1946. Vi har nå mer enn 400 ansatte på 3 kontinenter. Våre produkter og tjenester distribueres i 30 land spredt over hele verden.

Anders Granquist

Press contact Executive Vice President, DEFA Group Marketing and Business Development +4792402585 DEFA Group

DEFA AS
Slependveien 108