GPS Link med Finder: Mobilen viser hvor den stjålne bilen er.

GPS Link med Finder: Mobilen viser hvor den stjålne bilen er.

-Vi har i det siste sett flere eksempler på hvor effektivt GPS-sporing er for å finne igjen stjålne biler, og nå er det enklere og mer effektivt enn noensinne.
Med Finder og Security funksjonen i GPS Link kan bileieren til enhver tid se nøyaktig hvor bilen befinner seg på kartutsnitt på sin smarttelefon, enten dette er en iPhone- eller Android-enhet, sier salgssjef Arne Torvbråten i DEFA.

Det stjeles fortsatt biler for store beløp årlig i Norge. Biltyvene har mange metoder, og en av
de som er vanskeligst å få bukt med, er de tilfellene der bilen startes med stjålet eller kopiert
bilnøkkel. Tyveri og kopiering av originalnøkler er utbredt, og i en del tilfeller lastes den stjålne bilen rett og slett opp på en tilhenger eller en kranbil og kjøres bort.
- Finder lar seg ikke lure av noe av dette, sier Torvbråten. Er bilen stjålet, spiller det ingen
rolle hvordan dette skjedde. Har bilen vårt sporingssystem, hjelper det lite om tyvene har
kopiert originalnøkkelen eller satt startsperren ut av funksjon.

Vår GPS Link med Finder viser til enhver tid nøyaktig hvor bilen befinner seg på et kart på
mobiltelefonen med posisjonsdata, og det er dessuten enkelt å dele posisjonen med andre
via for eksempel e-post eller SMS.

Security-funksjonen varsler bileieren dersom bilen skulle bli stjålet, startet eller flyttet – enten
til en eller flere epost-adresser eller til mobilnummer, forteller han.

Det som er unikt med Link Security er at den varsler bileier eller de som bileieren har valgt å varsle, selv og bilen stjeles med original nøkkel. Dermed kan bileier varsle vaktselskap eller politi på et svært tidlig tidspunkt slik at de kan starte søk umiddelbart når bilen er stjålet. Sjansen for å finne bilen «i god behold» er derfor lang større enn med andre GPS systemer.

- En detalj ved DEFA GPS Link som vi ellers vet at ikke minst tenåringsforeldre setter stor pris på, er varsling av fart. Bileier kan legge inn i systemet en maksimum hastighet, og motta SMS-varsling når denne hastigheten overskrides, sier Arne Torvbråten.

Installasjon av DEFA GPS Link er både enkelt og rimelig, og for bruken av systemet betaler kunden en lav månedsavgift. Med samme abonnementskostnad kan du også styre DEFA bilvarmeprodukter via din mobiltelefon.

Kontakt: Salgssjef, DEFA Automotive, Arne E. Torvbråten
Epost: arne.torvbraten@defa.com mobil: +47 90150654
Marketing Manager, Unni Amundsen, DEFA AS
Epost: unni.amundsen@defa.com, mobil 97063991

DEFA is recognised worldwide for high quality products covering battery chargers and power systems for professoinal and leisure boat applications, engine heaters and cabin warm up systems, security and tracking.