Nye partnere – DEFA og Wattif EV: Den perfekte destinasjonslader alliansen

Nye partnere – DEFA og Wattif EV: Den perfekte destinasjonslader alliansen

Enda en betydelig aktør innenfor elbillading har valgt ladestasjonen DEFA Power; det er nå offisielt at DEFA Gruppen og Wattif EV har inngått en avtale som favner det europeiske markedet.
”DEFA Power er neste generasjon destinasjonslader som setter nye standarder for elbillading”, sier Bård Klungseth, CEO i DEFA Gruppen.

Avtalen mellom DEFA og Wattif EV omfatter et samarbeid om etablering av ladepunkter på eksisterende parkeringsplasser i Europa.

Bård Klungseth, CEO i DEFA sier:
“DEFA har de seneste årene utviklet en ‘state of the art’ destinasjonslader som setter brukerne i fokus. Vi ønsker å tilby en sømløs, intuitiv brukeropplevelse ved lading. Vår dedikasjon til bruk av åpne standarder og protokoller passer veldig bra med Wattif’s krav. DEFA Power er neste generasjon destinasjonslader som setter nye standarder for elbillading”.

Wattif EV arbeider med utbygging av ladeinfrastruktur for ladbare biler i Europa. Dette gjøres gjennom å inngå partnerskap med eiere av parkeringsplasser og ta hele ansvaret fra start til ferdigstillelse, og deretter drift, support og vedlikehold. I dette inngår også å erstatte eksisterende ladere med smarte og fremtidssikre løsninger. Per dags dato har Wattif EV sikret kontrakter for å etablere drøyt en og en halv million parkeringsplasser i Europa, hvorav en tredjedel er i Norden/Sverige.

“Wattif har en tydelig og skalerbar forretningsmodell som passer perfekt med DEFA. De beveger seg raskt og har ambisiøse mål for å bli en av markedslederne. Vi ser frem imot å samarbeide med Wattif for å gjøre destinasjonslading tilgjengelig for alle,” sier Bård Klungseth.

Robert Svendsen, CEO i Wattif AS, sier:
“Dette nye samarbeidet med DEFA vil ytterligere styrke vår posisjon som en sentral leverandør av destinasjonsladepunkter i Europa. Og, det vil gjøre oss i stand til å forbedre tilbudet til eksisterende og nye kunder. Vi er glade for at DEFA har valgt å jobbe med oss, og vi ser frem mot å lansere det nye smarte produktet som vi skal offentliggjøre snart.”

Les mer på defa.com/no

Marketing Manager DEFA, Marketing, PR, Digitalt +4797063991