NYE Pro-Collagen Rose Micro Serum

Selv den beste, mest strålende huden er alltid avhengig av fuktighet. Den NYE Pro-Collagen Rose Micro Serum
tilbyr en to-sidig tilnærming for å låse inn fuktighet,

plumpe huden og forbedre utstråling.

Det femte tillegget til ELEMIS Pro-Collagen Rose-serien bruker patentert Microfluidic-teknologi. I denne lette formelen blir det organiske engelske roseekstraktet kapslet inn. De 7000 rosemikrodråpene i hver flaske gir den ferskeste og reneste formen av ingrediensen. Dette bidrar til å plumpe, stramme opp og glatte fine linjer innen bare to uker* etter bruk. Dette systemet lar også vann og olje kombineres og jobbe i synergi for å levere en mangefasettert formel som styrker hudbarrieren,
som igjen forbedrer hudens evne til å låse inn- og holde på fuktighet. Den dynamiske nye formelen gir
også 72 timers hydrering og inneholder en unik rødalge, som er klinisk bevist† å levere
3 ganger mer hydrering enn hyaluronsyre alene.

†Ex vivo test for 9 days.
* Independent clinical trial December 2022. Results based on 38 people over 4 weeks.

RESPEKT FOR NATUREN

Å respektere naturen og dens biologiske mangfold er kjernen i det vi gjør, og det er grunnen til at vi prøver å samarbeide med lokalsamfunn for å skaffe materialer på en måte som respekterer miljøet og dets økosystemer. For det NYE Pro-Collagen Rose Micro Serum, vurderte vi dette på hvert trinn av produktutviklingen, fra den 100 % resirkulerbare glassflasken produktet er i til måten vi henter hver naturlig ingrediens på. Vår Rosa Centifolia, som kommer fra en 100 % sporbar forsyningskjede, fri for plantevernmidler, er håndplukket i mai for den beste høstingen av duft og sammensetning, mens vår Padina Pavonica er håndhøstet av dykkere som tar minimale mengder av gangen for å unngå overutnyttelse. Vår B Corp-sertifisering fortsetter å presse oss til å levere produktinnovasjoner av beste kvalitet samtidig som vi sikrer at vi har en positiv innvirkning på klimaet, miljøet og samfunnet.

NØKKELINGREDIENSER

Vannfase

Rosa Centifolia - Denne antioksidanten gir både en pre- og postbiotisk boost som bidrar til å styrke hudbarrieren. Det hjelper også til å lysne huden utstråling, og forbedrer glød

Padina Pavonica - Denne vifteformede algen er håndhøstet i små mengder på Middelhavskysten og er en god kilde til polysakkarider, kjent for å støtte hydrering

Rødalge - Denne røde algen, også kjent som Furcellaria Lumbricalis, har utrolige fuktighetsfremmende egenskaper som når de dypere lagene av huden, forbedrer hudens evne til å holde på fuktighet og er klinisk bevist† å levere tre ganger mer fuktighet enn hyaluronsyre.

Oljefase

Organisk Engelsk Rose Oleo Ekstrakt - Laget av over 20 varianter av håndplukkede rosenblader. Disse har blitt forsiktig tørket over 3-5 dager, dette ekstraktet er kjent for sine beroligende egenskaper.

KLINISKE- & FORBRUKERTESTER

Klinisk Dokumentert å sørge for 72 timers fuktighet.°

Klinisk Dokumentert for å støtte og styrke hudens • barriere med fuktighet i 7 dager.

Klinisk Dokumentert å redusere forekomsten av fine linjer og rynker på 14 dager.•

95% Mente at dette produktet gjorde at huden føltes jevnere.+

94% Mente at produktet umiddelbart beroliger huden.+.+.•.•

88% Var enige om at dette produktet etterlot en følelse av plumpet og hydrert hud.+

*Uavhengig klinisk studie desember 2022. Resultater basert på 38 personer over 4 uker.
° Avlesning tatt etter 15 minutter, 1 time, 12 timer, 24 timer, 48 timer og 72 timer. •
Avlesning tatt etter 7 dager, 14 dager og 28 dager.
+ Uavhengige kombinerte forbrukertest, 110 personer over 4 uker (Storbritannia, desember 2022. Resultater basert på 55 personer over 4 uker. USA, mars 2023. Resultater basert på 55 personer over 4 uker)

LANSERING

Elemis Pro-Collagen Rose Micro Serum 30ml vil være tilgjengelig fra medio september2023.

Pris 1449,- /30ml

OM ELEMIS

Som et ledende britisk luksusmerke for hudens velvære er ELEMIS globalt anerkjent for å utnytte kraften fra naturlige ingredienser og vitenskapelig innovasjon. Hver banebrytende formel er grundig testet for å sikre transformative resultater. ELEMIS opprettholder et urokkelig fokus på huden, kroppen og ditt velvære. ELEMIS-produkter er tilgjengelige globalt i 103 land. ELEMIS er stolt over å være et sertifisert B Corp selskap.

KONTAKT

For ytterligere informasjon, kontakt Azra Brdakic, azra.Brdakic@dermanor.no Product Manager, ELEMIS & Grown Alchemist Mobile: +47 40 89 78 39

• Livsstil

• beauty
  • hudpleie
  • livsstil
  • nyhet
  • skincare
  • skjønnhet

Dermanor -Som partner brenner vi for en god relasjon og tillit i alle ledd. Du kan forvente deg ett samarbeid med ledende, profesjonelle varemerker som vi med omhu har håndplukket; bareMinerals, ELEMIS, Matis, Priori, Deciem, Skinbetter science, og Lipsmart. Med våre over 30 år i bransjen har vi bred erfaring og arbeider profesjonelt for å skape nye verktøy for økt kunnskap og økt salg. Vi vil sammen med våre partnere i hudpleiesalonger, SPA og parfymerier stå for økt kunnskap, kvalitet og service i vår bransje.

Dermanor har over 30 års bransjeerfaring og har i dag ca. 30 ansatte. Dermanor er et privat eiet selskap med solid økonomi og omsetningen i overkant av 100 millioner kroner.

Dermanor Norge er en del av Dermanordic, som er et ledende konsern innen det profesjonelle markedet med hovedkontor liggende på Billingstad utenfor Oslo. Konsernet ble etablert i 1987 og er i dag markedsledende innen profesjonell hudpleie og make up. Vi distribuerer våre merkevarer til Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. Konsernet omsetter for ca. 340 millioner kroner og har ca. 125 ansatte. Vi har kontorer i Oslo og Stockholm (for Sverige, Danmark og Finland) og et topp moderne logistikksenter, på over 3000 kvm, som ligger utenfor Stockholm.

Azra Brdakic

Pressekontakt Brand Manager Elemis og Deciem +47 40897839