DHL auksjonerer ut spesialdesignede sneakers signert av Bryan Adams

DHL auksjonerer ut spesialdesignede sneakers signert av Bryan Adams

Det eksklusive samleobjektet for skoelskere er designet av sneakerikonet Hikmet Sugoer, og vil gå til høystbydende til støtte for en god sak.

Fredag 19. juni 2020 går startskuddet for auksjonen av DHL Express sitt unike mote- og samleobjekt "DHL 1 Sneaker". Av et begrenset opplag på kun 300 håndlagde par, er det det 69. paret som nå auksjoneres ut. Dette spesielle skoparet er også signert av Bryan Adams ("Summer of 69") i forbindelse med DHL's 50-årsjubileum, og vil gå til høystbydende for å støtte en god sak.

Den spesialdesignede DHL-sneakeren er verdsatt til € 2000, og minimumsbudet er € 700. Auksjonen varer i fire uker og det er United Charity som står for auksjonen på følgende nettsted: https://www.unitedcharity.de/Auktionen/DHL-1-Sneaker

Inntektene fra sko-auksjonen vil bli gitt til Ozeankind e.V, en frivillig organisasjon som arbeider for å beskytte miljøet og redusere plastavfall, bl.a. med innovativt arbeid med barn. I DHL Express har innovative, fremtidsrettede ideer og løsninger vært en del av selskapets DNA siden grunnleggelsen i San Francisco i 1969.

DHL Express lagde "DHL 1 Sneaker" i samarbeid med designermerkeforhandleren mybudapester.com i 2019 som en del av at DHL feiret 50 år. Den begrensede utgaven, en rød og gul DHL-merket sko, ble designet av sneakerikonet Hikmet Sugoer basert på hans kultfavorittmodell "Sonra Proto". Tåhetten er laget av resirkulerte fraktsekker som DHL Express bl.a. bruker til forsyninger ved naturkatastrofer, og skoens metallmerke er en del fra et kondemnert DHL Express-fraktfly.

Inspirert av Bryan Adams' "Summer of 69" og sitt eget 50-årsjubileum, inngikk DHL samarbeid med Adams og sørget for sømløs logistikk på hans "Shine A Light"-turné i mer enn 20 land gjennom hele 2019.

DHL Express og Bryan Adams er begge opptatt av klimabeskyttelse og bærekraft. Bærekraft er en hjørnestein i selskapsstrategien "Strategy 2025" og miljøvennlige teknologier spiller en viktig rolle i investeringsbeslutningene. Løpende oppgraderinger på den interkontinentale flyflåten for å redusere karbonutslippet ytterligere er et eksempel på dette.

Som den ledende logistikkpartneren innen mote-, smykker- og livsstilsindustrien, har DHL tiår med erfaring og kompetanse innen motelogistikk. Selskapet tilbyr sine kunder et bredt spekter av individualiserte logistikkløsninger, inkludert en rekke e-handelstjenester, forsyningskjedeløsninger for butikker og kjøpesentre, samt omfattende lagerlogistikk og verdiøkende tjenester i spesielle motedistribusjonssentre. DHL-løsninger støtter ikke bare store motehus og etablerte designere, men også kommende unge designere.