f.v. Liv Marit Stern, Head of HR, Terje Aarbog, Adm. Dir, Linda Bengtsson, Marketing Communications  Manager, Kjersti Laumann, HR, Nina Bjørlo,Head of CS, Mikael Ryberg, Head of IT og Øyvind Sjødin, CFO mottok prisen på vegne av DHL Express
f.v. Liv Marit Stern, Head of HR, Terje Aarbog, Adm. Dir, Linda Bengtsson, Marketing Communications Manager, Kjersti Laumann, HR, Nina Bjørlo,Head of CS, Mikael Ryberg, Head of IT og Øyvind Sjødin, CFO mottok prisen på vegne av DHL Express

DHL Express klatrer på listen over Norges beste arbeidsplasser

I går kveld ble det klart at DHL Express rykket opp en plassering fra i fjor, og fikk tildelt en sterk 4. plass i Great Place to Work™ sin kåring av Norges beste arbeidsplasser.

”Vi er fantastisk stolte”, sier Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express (Norway)

Great Place to Work hjelper organisasjoner med å identifisere, skape og opprettholde fremragende arbeidsplasser. Deres arbeidsplass- og kulturanalyser er verdens mest brukte.Great Place to Work sertifiserer arbeidsplasser og har satt en standard for hva som er en god arbeidsplass, ikke bare sett fra medarbeidernes perspektiv, men også når det gjelder lederstruktur og praksiser. Kåringen av de ”beste arbeidsplassene” gjøres basert på et årlig samarbeid med over 6000 virksomheter i 50 land

“Menneskene som jobber hos oss er vår viktigste ressurs. Som en del av et stort internasjonalt selskap jobber vi målrettet med motiverte ansatte og har tilgjengelig flere programmer til dette arbeidet.Vi jobber hele tiden aktivt med å utvikle oss som en god arbeidsplass, og at vi ble tildelt en høyere plassering i år gir ikke bare meg, men alle ansatte en bekreftelse på at det vi gjør sammen, AS ONE, er riktig. Samtidig er det selvsagt også en viktig inspirasjon for oss i det videre arbeidet mot å nå helt til topps – at bli Norges beste arbeidsplass, fortsetter Aarbog.

DHL Express har siden 2010 hatt sin globale FOCUS strategi, bygget på fire pilarer; Motiverte ansatte, høy servicekvalitet, lojale kunder og et profitabelt nettverk.

Med systematisk arbeid på hvert enkelt område av vår årlige medarbeiderundersøkelse er vi på en reise fra “Good to Great”. Med støtte av en rekke globale programmer bygges en kultur rundt FOCUS strategien, der engasjement, kunnskap og tillit er essensielt. En konstant streben etter "Best Day Every Day" utføres gjennom en respekt- og resultatbasert ledelse. Anerkjennelse av medarbeidere med feiring når satte mål innfris er nå en etablert kultur.

"Utviklingen av DHL Express sine resultater fra medarbeiderundersøkelsene de siste årene viser oss at våre programmer, innsats og fokus på å få det grunnleggende rett, har plassert oss blant de beste! Dette har definitivt også hatt en positiv virkning på vårt økonomiske resultat. Vi arbeider hele tiden med kontinuerlig forbedring for å bevege oss nærmere GREAT", avslutter Aarbog.