Nina Bjørlo, Margrethe Bårdsen og Junaid Riaz fra DHL Express kundeservice med den fine utmerkelsen!

DHL Express vinnere av Kundeservice Awards 2023

På prisutdelingen av Kundeservice Awards 25. januar 2024 ble det klart at vår kundeserviceavdeling gikk seirende ut som Årets Kundesenter 2023!

Kundeservice Awards er et samarbeid mellom ANFO og VIRKE og arrangeres for første gang i 2023. Formålet med konkurransen er å verdsette alle som jobber i et kundesenter / callcenter, enten man jobber med inngående eller utgående kundeservice- og salgsoppgaver, samt være en bidragsyter til kompetanseløftet i bransjen, og synliggjøre det viktige arbeidet som utføres i kundesenter / callcenter. Konkurransen gjelder alle kanaler. ANFO og VIRKE samarbeider også om sertifiseringsordningen Godkjent Callcenter.

Jurybegrunnelse:

Vinner av Årets Kundesenter tar kundene på alvor!

De har svært høy score på medarbeidertrivsel og praktiserer tillitsbasert ledelse som blant annet myndiggjør kundeservicemedarbeidere utover det som er vanlig. Dette bidrar til et stort eierskap hos kundeservicemedarbeiderne til å løse kundens utfordringer langt over det som er forventet.

Responsen fra kundene er tydelig og klar med svært høy tilfredshetsscore gang på gang. Det legges stor vekt på god onboarding og kontinuerlig utvikling av alle ansatte, ledere og medarbeidere.

De arbeider aktivt med forebyggende aktiviteter for å forhindre at kundene kommer i situasjoner hvor de ender med å klage. Dette er ikke den første prisen dette kundesenteret vinner, og blir nok heller ikke den siste da dette tydeligvis er noe som er en etablert kultur.

Dette kundesenteret har satt opp en direktelinje til toppledelsen kalt STTT (Straight-To-The-Top) som sikrer at alvorlige hendelser som berører kunder får den nødvendige oppmerksomheten uten forsinkelser.

Vi gratulerer DHL EXPRESS med prisen ÅRETS KUNDESENTER!