DHL Express bygger ny toppmoderne hub på Københavns flyplass

DHL Express bygger ny toppmoderne hub på Københavns flyplass

Vallensbæk, 21. januar 2019: DHL Express gjør sin hittil største investering i Danmark og Norden med et nytt knutepunkt på Københavns flyplass. Hub’en vil forbedre hastighet og kvalitet betydelig for DHL Express service i regionen. Med nye "state-of-the-art" automatiserte systemer vil DHL være i stand til å håndtere nesten 37.000 pakker i timen, 24 timer i døgnet, i et bygg på hele 26.172 m2 som også inkluderer kontorer. Selskapet, som ble kåret til Danmarks beste arbeidsplass i November 2018, forventer også å skape 100 nye arbeidsplasser.

"Vi ønsker å vokse gjennom kvalitet. Derfor investerer vi betydelig i utvidelsen av vår infrastruktur for å øke effektiviteten og ytterligere forbedre vår service. Våre internasjonale hub’er er ryggraden i vårt globale nettverk som forbinder både private kunder og bedrifter fra alle bransjer, og gjør det mulig for dem å dra nytte av den pågående e-handelsveksten." sier John Pearson, global administrerende direktør for DHL Express.

Pakker til og fra Danmark reiser vanligvis via DHL-hubene i Leipzig, Tyskland eller East Midlands, Storbritannia. Når det nye knutepunktet på Københavns Lufthavn er bygget, vil flyene nå sine destinasjoner direkte og uten ekstra stopp underveis. Færre stopp betyr enda raskere levering, noe som er kritisk for mange selskaper og viktig for forbrukerne i dag.

"Vi opplever en enorm vekst i grenseoverskridende netthandel." sier Atli Einarsson, administrerende direktør for DHL Express i Danmark. "Denne massive oppgraderingen av anlegget vårt vil gjøre det til en av de mest moderne av våre 19 regionale hub’er over hele verden. Dette viser betydningen av vårt lands fremtidige rolle i nettverket. Det nye regionale knutepunktet vil være til nytte for bedrifter og forbrukere i Danmark, men også over hele Norden."

DHL – Logistikkselskapet for hele verden.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. DHL er en del av Deutsche Post DHL Group. Den totale gruppen har omlag 520 000 ansatte, og konsernet genererte en omsetning på over 60 milliarder euro i 2017.