Fr. v. Tor Morten Lorentzen, OPS Manager DHL Express Ålesund og ordfører i Giske kommune, Harry Valderhaug.

DHL Express i nye lokaler på Vigra

Vigra, 30. september 2019: DHL Express, verdens ledende leverandør av globale ekspressleveranser, feiret i dag innflytting i nye lokaler på Ålesund lufthavn på Vigra. Med på markeringen var ordfører Harry Valderhaug. I Ålesund har DHL Express vært representert siden 1993, mens DHL Express som globalt selskap feirer 50 år i år. Stadig nye investeringer i DHL Express’ globale nettverk gjøres for å tilpassse både kunders og ansattes behov, så også i Ålesundsregionen. Flyttingen til Ålesund lufthavn på Vigra er en investering som vil tilrettelegge for videre global vekst for det lokale ekspressmarkedet.

«Flyttingen til Vigra vil være enda et steg i å styrke filosofien om «Think Global – Act Local» ved å bringe det globale markedet tettere til kundene,» sier Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express (Norway) AS. Han fortsetter: «Vår nye lokasjon i Ålesund er den andre av flere planlagte investeringer på og rundt flyplassene i Norge.»

Den nye terminalen er forventet å kunne serve Ålesund-regionen i mange år fremover.

DHL – Logistikkselskapet for hele verden.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. DHL er en del av Deutsche Post DHL Group. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet genererte en omsetning på over 61 milliarder euro i 2018.