DHL Express kåret til den sjette beste arbeidsplassen i Norge

DHL Express kåret til den sjette beste arbeidsplassen i Norge

Oslo, 23. april 2024: DHL Express, verdens ledende leverandør av internasjonale ekspresstjenester, er stolte over å kunngjøre at de er kåret til den sjette beste arbeidsplassen i Norge.

Denne prestisjetunge anerkjennelsen understreker DHLs engasjement for å skape et positivt og støttende arbeidsmiljø, samtidig som de leverer eksepsjonell service til sine kunder over hele verden.

Utmerkelsen ble presentert under Great Place to Work™ sin kåring tirsdag 23. april på Colosseum Kino i Oslo.

«Å være blant topp 10 av Norges beste arbeidsplasser er en fantastisk bekreftelse på at vi står sammen «As One» i DHL Express Norge! Det sies at skjønnhet kommer innenfra. Vi tilbringer 1/3 av tiden vår på jobb, det stiller store krav til arbeidsplassen. En god arbeidsplass er et sted hvor du har tillit til de du jobber for og med, er stolt av jobben dere gjør, og føler fellesskap med dine kollegaer. Sagt veldig enkelt; en arbeidsplass hvor folk har lyst til å jobbe og gjerne over lengre tid. Vår høyeste prioritet er våre medarbeidere, deres motivasjon og opplevelsen av arbeidsplassen uansett hvilke forutsetninger vi må forholde oss til», sier administrerende direktør i DHL Express Norge, Terje Aarbog.

Aarbog fortsetter: « I DHL Express er det rom for mangfold, og medarbeiderne skal være stolte av arbeidsplassen sin og føle at deres jobb har større betydning enn at det bare er en jobb. At de føler seg verdsatt for innsatsen de gjør, og får mulighet til å utvikle seg og realisere sitt fulle potensiale. Å ha motiverte ansatte er en av fire grunnpilarer i selskapets strategi.»

Great Place to Work® er et globalt konsulent- og analyseinstitutt som hjelper organisasjoner med å identifisere, skape og utvikle gode arbeidsplasser.

Gjennom en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangeres de beste virksomhetene.

Det siste året har Great Place To Work Institute kartlagt over 800 virksomheter, og gjort nasjonale representative studier av norsk arbeidsliv. Dette er den mest omfattende datainnsamling og analyse gjort av norske arbeidsplasser det siste året, og er underlaget for den årlige kåringen av Norges 50 Beste Arbeidsplasser.

DHL - Logistikkselskapet for verden

DHL er den ledende globale merkevaren innen logistikkindustrien. Våre divisjoner tilbyr en uovertruffen portefølje av logistikktjenester som spenner seg fra nasjonal og internasjonal pakkelevering, frakt- og totalløsninger for e-handel og internasjonal ekspress, til vei-, luft- og sjøtransport til industrielle forsyningskjeder. Med 395 000 ansatte i mer enn 220 land og territorier over hele verden, knytter DHL mennesker og bedrifter sammen på en sikker og pålitelig måte, og muliggjør global bærekraftig handelsstrøm. Med spesialiserte løsninger for vekstmarkeder og næringer, inkludert teknologi, biovitenskap og helse, ingeniørfag, produksjon og energi, bilindustri og detaljhandel, har DHL definitivt posisjonert seg som "Logistikkselskapet for verden".

DHL er en del av DHL Group. Konsernet genererte inntekter på mer enn 81,8 milliarder euro i 2023. Med bærekraftig forretningspraksis og en forpliktelse til samfunnet og miljøet, gir konsernet et positivt bidrag til verden. DHL Group har som mål å oppnå nullutslippslogistikk innen 2050.