Gå videre til innhold
– Vi bemanner opp og setter større fart, sier Jon Chr. Simenstad. Han har ledet Drammen Helsepark AS siden februar i 2018.

Ny toppsjef skal sette fart på helseparken

Drammen Helsepark AS søker toppsjef. – Vi bemanner opp og setter større fart, sier Jon Chr. Simenstad.

Drammen Helsepark AS har store ambisjoner. Visjonen er å etablere Europas mest komplette helse- og omsorgsklynge for utdanning, forskning, behandling og næring.

Helseparken etableres som nærmeste nabo til Vestre Vikens største lokalsykehus, som er under bygging på Brakerøya i Drammen.

Prosjektsjef Jon Chr. Simenstad i Bane NOR Eiendom AS har tatt hånd om Drammen Helsepark siden februar 2018. Da kom han inn som daglig leder, i en kombinasjon med oppgavene han fyller i Bane NOR Eiendom AS.

Større aktivitet

– Utlysningen av stilling som administrerende direktør er et resultat av økt aktivitet for selskapet. Nå bemanner vi opp. Det handler om å videreføre prosesser med interessenter, leietakere og nye leietakere, og det handler om å styrke samspillet med private og offentlige aktører innenfor helsenæringen. Vår ambisjon er å skape en merverdi for dem som etablerer seg i helseparken, sier styreleder Torgeir Finnerud i Drammen Helsepark AS.

Simenstad fortsetter som utbyggingsdirektør i Drammen Helsepark AS. Også det i en kombinert funksjon som prosjektsjef i Bane NOR Eiendom AS.

Byggestart i 2021

– Vi planlegger for å starte bygging i 2021, sier han.

Drammen Helsepark skal etableres på tomta mellom jernbanesporet og sykehuset. Der skal selskapet bygge 76.500 kvadratmeter fordelt på flere bygg som vil strekke seg 440 meter langs Helsegata mot det nye sykehuset. I underetasjen kommer parkeringsanlegg for biler og sykler for det nye sykehuset.

Sykehuset skal tas trinnvis i bruk fra høsten 2024. Offisiell åpning skjer i mai 2025. Da skal også første byggetrinn i helseparken stå klart til bruk.

Regions

Vår visjon er å skape Europas mest komplette helse- og omsorgsklynge for utdanning, forskning, behandling og næringsuvikling. Det nye sykehuset blir kraftsenteret i helseklyngen. Næringsliv, forskning og undervisning møtes for å utvikle fremtidens løsninger innen helse og omsorg nært sammen med pasientene.

Jon Chr. Simenstad

Pressekontakt Utbyggingsdirektør +47 400 31 287

Mulighetenes arena

Drammen Helsepark AS bygger 85.000 kvadratmeter næring fordelt på syv bygg i skreddersøm for helserelatert virksomhet. Vår visjon er: Sammen om verdens beste folkehelse. Utbygging planlegges i flere trinn. Første byggetrinn skal ferdigstilles våren 2026. Selskapet eies av Bane NOR Eiendom AS.