ECIT: Q3 rapport 2023

ECIT presenterer resultat for tredje kvartal 2023

ECIT er et vekstselskap med en forretningsmodell basert på oppkjøp, organisk vekst, utvikling og integrasjon, og blir gradvis bygget etter planen.

Etter oppkjøp går nye selskaper inn i en veletablert fusjons- og konsolideringsprosess, som gradvis skaper en gruppe i stedet for en samling av selskaper. Dette legger igjen grunnlaget for forbedret inntjening.

EBITDA-prosenten forbedres per YTD Q3 2023 med 0,3% til 14,2%, sammenlignet med Q3 2022 på 13,9%.

Organisk vekst for kvartalet er 1,6%, noe under vårt mål på 5,5%, men skal sammenlignes med en sterk organisk vekst for Q3 2022 på 10,0%.

Organisk vekst for YTD Q3 2023 er 6,7%, og ECIT har samlet levert en vekst på 23,1% hittil i år.

Vår F&A-divisjon har levert betydelig vekst på 29,6% YTD Q3 2023, inkludert en ypperlig organisk vekst (i motsetning til 2022). Dette bør sammenlignes med en samlet vekst YTD 2022 på 16,3%.

IT-divisjonen opplevde en vekst på 13,7%, inkludert betydelig lavere organisk vekst, sammenlignet med YTD Q3 2022 på 19,8%.

Situasjonen har endret seg i forhold til under koronapandemien.
F&A-divisjonen leverer nå god organisk vekst, mens IT-divisjonen var hoveddriveren for vekst under pandemien.

Generelt sett viser vår forretning styrke også i utfordrende tider. Dette skyldes hovedsakelig at ECIT har aktiviteter både innen regnskaps- og lønnstjenester samt IT-tjenester, da disse tjenesteområdene etterspørres både i gode og mindre gunstige perioder.

Takk til alle våre medarbeidere for innsatsen så langt i 2023!

ECIT ble etablert i 2013 og assisterer et stort kundegrunnlag med regnskap, lønn og IT-tjenester. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp som kombinerer nærhet til kundene og lokalt entreprenørskap med kompetansen til en større internasjonal gruppe. ECIT har en årlig proforma omsetning for 2022 på 3,1 milliarder NOK per Q1 2023 og mer enn 2 500 ansatte i ti land. Oppkjøp har vært nøkkelen til selskapets vekst – ECIT har gjennomført mer enn 130 oppkjøp siden 2013. Les mer på www.ecit.no

Marcus Birk

Pressekontakt Marketing Director +45 93 60 53 20

ECIT nyheter

De siste selskapskunngjøringene og nyhetene om ECIT - selskapet, investorrelasjoner og oppkjøp.

ECIT
Rolfsbuktveien 4A