EcoOnline ønsker alle en god jul

Et lokalt bidrag

Ensomt juletre søker gaver er en kampanje Nordic Choice Hotels har i samarbeid med UNICEF. Alle hotellene er delaktige i denne kampanjen på en eller annen måte.

I år gis gavene juletreet i Tønsberg får inn til Barnas Stasjon, Krisesenteret, Incestsenteret, Barnevernstjenesten i Tønsberg, Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon, Tønsberg mottak og Vestfold Røde Kors.

Samtidig telles alle gaver, og noteres inn til Nordic Choice Hotels. Dette fordi hotellkjeden gir 10 kroner per gave til UNICEF. Det er med andre ord mange som vinner på disse gavene.

EcoOnline hadde i år sitt 10. Sommerseminar på Quality Hotell Tønsberg, og ser tilbake på mange vellykkede arrangement her. Det er derfor ekstra hyggelig å kunne bruke hotellets egen kampanje til å kanalisere 5.000 kroner inn mot gode og viktige formål lokalt.

«Det er viktig for å oss understreke vår lokale tilhørighet. Vi liker å si at vi er et selskap med hovedkontor i Tønsberg og distriktskontor i Oslo. Selv om det er en humoristisk spissformulering, så er det jo sant. EcoOnline ble dessuten etablert her i byen. Derfor er det et poeng å kunne gi noe lokalt. I tillegg har vi et veldig godt samarbeid med hotellet her. Sommerseminar, som vi arrangerer hver sommer, er Norges største fagseminar innen helse, miljø og kjemikalier» sier Eva W. Eriksen, HR Director ved EcoOnline.

Et globalt bidrag

I tillegg får altså Leger Uten Grenser 15.000 kroner. «Leger uten grenser er kanskje ekstra relevant for oss som selskap i år. Vi vet jo at mange av de som tjenestegjør i Leger Uten Grenser til daglig jobber på sykehus her hjemme. Fra og med november i år ble EcoOnline sitt elektroniske stoffkartotek tatt i bruk i alle landets helseforetak, og dette er vi selvsagt veldig stolte over. I tillegg til at de hjelper befolkningsgrupper i nød, ofre for natur- og menneskeskapte katastrofer, og ofre for væpnet konflikt, føler vi som bedrift nå en nesten kollegial tilknytning til organisasjonen. Når vi nå da velger å gi 15.000 til Leger Uten Grenser er det litt derfor også», forteller Eriksen.