EcoOnline AS kjøper ChemiControl ApS - venter kraftige synergier

Aarhus/Tønsberg 25. mai 2016

ChemiControl ApS, markedsleder innen stoffkartotek i Danmark, og EcoOnline AS, markedsleder på stoffkartotek og publiseringsløsninger for kjemikaliedokumentasjon i Norden, har slått seg sammen. Oppkjøpet er ventet å skape synergier for kundene og å styrke EcoOnlines posisjon i stoffkartoteksegmentet i Norden.

Vi er svært fornøyde med å se våre to selskap finne sammen. Dette vil bidra til den servicen og kvaliteten kundene våre forventer i Danmark, sier Henrik Stig Andersen, grunnlegger og Chief Developer i ChemiControl. EcoOnline har ressursene og kompetansen som trengs for å bringe selskapet videre, sier Per Mølgaard Thorsen, grunnlegger og CFO i ChemiControl.

ChemiControl er et flott selskap med et fantastisk produkt, et supert team og mange profesjonelle kunder. Vi ser virkelig frem til samarbeidet og å slippe disse synergiene løs i Norden, sier Øyvind Thorsen, CEO i EcoOnline AS.

EcoOnline AS kjøper 100% av ChemiControl ApS med effekt fra 25. mai, 2016. ChemiControl ApS utvikler og tilbyr programvare for kjemikaledokumentasjon i det danske markedet. Hovedkontoret ligger i Århus, Danmark. EcoOnline AS utvikler og tilbyr porgramvare for stoffkartotek i hele Norden. Hovedkontoret ligger i Tønsberg.

• Økonomi, finans

• kjemikaliehåndtering
  • ekspansjon
  • oppkjøp
  • kjemikalieregelverk
  • kjemikaliedokumentasjon
  • sikkerhetsdatablad
  • kjemikalieinformasjon
  • kjemikalier
  • programvare
  • ecoonline

EcoOnline er et IT-selskap som utvikler programvare med fokus på å gjøre håndtering og dokumentasjon av kjemikalier så brukervennlig og lønnsom som mulig.

Ved å gi virksomheter enkel tilgang til lovpålagt informasjon om kjemikalier, deres farlige egenskaper og anbefalte vernetiltak, settes de i stand til å jobbe forebyggende og hindre skader på mennesker og miljø.

Selskapet har 65 ansatte fordelt på kontorer i Tønsberg, Oslo, Gøteborg og Helsinki.