Gå videre til innhold
Arild Nielsen (58) solgte ØkonomiAssistanse sist høst. Nå er han på plass som ny regnskapssjef i Eidos. (Foto: Jørn Grønlund)

Ny regnskapssjef i Eidos

Arild Nielsen (58) er ansatt i nyopprettet stilling som regnskapssjef i Eidos.

Han kjenner selskapet godt fra ØkonomiAssistanse i Drammen. Det selskapet startet og drev han i 30 år fram til han solgte det sist høst. Der hadde han Eidos som en av 220 kunder.

– Vi har i mange år hatt vekst. Nå er tiden inne for å ta regnskapet for Eidos og konsernet som også inkluderer Drammen Helsepark AS, i eget hus. At Arild følger med til oss, er vi veldig glade for, sier daglig leder Anders Edbo i Eidos.

Arild ble ansatt på forsommeren i fjor. 2. januar hadde han første arbeidsdag i Eidos.

– Det er mange og ulike interesser som skal ivaretas når du slutter i et selskap du har grunnlagt, bygget opp og leder, sier Arild.

Sist høst solgte han selskapet.
– Jeg fikk en forespørsel om salg av selskapet. For ØkonomiAssistanse passet den henvendelsen veldig godt. Salget sikret de ansatte og kundene.

– Jeg gleder meg til nye utfordringer og rammebetingelser i arbeidsdagen og bidra til forvandlingen fra lager og logistikk til en moderne og bærekraftig fjordby med 8000 boliger og 16.000 arbeidsplasser på Lierstranda, sier Arild.

Anders Edbo

Pressekontakt Adm. direktør +47 905 55 995

Vi utvikler Fjordbyen. Der folk, fjord og fremtid møtes.

Eidos Eiendomsutvikling AS har utviklet Lierstranda gjennom 50 år. Selskapet er største grunneier på området som skal forvandles fra «brownfield» til moderne fjordby med 16.000 beboere og 16.000 arbeidsplasser. Fjordbyen – der folk, fjord og fremtid møtes. Selskapet eies av Lier kommune (55 %), Bane NOR Eiendom (22,5 %) og Fabritius (22,5 %).

Eidos Eiendomsutvikling AS
Ilebergveien 3