Norges Friidrettsforbund og EL-PROFFEN inngår ny avtale

EL-PROFFEN og Norges Friidrettsforbund har inngått en avtale som gjør EL-PROFFEN til en av Norges Friidrettsforbunds hovedsponsorer for de to neste årene.

- Det er en god og spennende avtale vi nå kan presentere. I samtalene med Norges Friidrettsforbund har vi sett at det ikke er tilfeldig at Norge i dag har mange utøvere som presterer på høyt internasjonalt nivå. Langsiktig og profesjonell satsing i alle ledd er viktig for oss, og vi ser at det også er viktig for Norges Friidrettsforbund, kan administrerende direktør i EL-PROFFEN, Stein Vidar Fossner, fortelle.

Avtalen innebærer at landslagsutøverne får styrket sin satsing, men vil også løfte andre områder.

- Norsk friidrett har mange mennesker som setter høye mål og er villig til å legge ned en stor innsats for å nå dem. De har lykkes svært godt, og kan vise til gode resultater internasjonalt. Landslagsutøverne viser dessuten at gode friidrettsmiljø har forankring i hele landet. Tilknytningen til lokalmiljøet er like viktig for utøverne som det er for oss. Utgangspunktet for å bli god vil alltid finnes i bygdene og byene rundt omkring i hele Norge. Vi er svært glade for at vi nå kan offentligjøre denne avtalen, og har stor tro på at den vil være bra både for norsk friidrett og EL-PROFFEN, sier Fossner.

Norges Friidrettsforbund ønsker å legge til rette for både topp og bredde når de inngår nye avtaler, og løfter dessuten fram satsningen på miljø som viktig.

- Vi er stolte av å ha fått med EL-PROFFEN på laget, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor. De kommer inn som en viktig lagspiller for at vi skal fortsette å vokse opp og frem som en sterk friidrettsnasjon. Samarbeidet løfter satsingen for landslagsutøverne samtidig som det gagner bredden og vår posisjon som en tilrettelegger av folkehelse. I tillegg er de Miljøfyrtårnsertifisert. Dette er viktige områder for oss å belyse og ta med videre nå som vi er godt i gang med å bli det ubestridt mest miljøvennlige særforbundet. Vi gleder oss stort til å ta fatt på samarbeidet, avslutter han.

Det er kort tid til innendørs-EM starter, og det er det første mesterskapet hvor samarbeidet vil være synlig.

- Dette er en god del av året å starte samarbeidet. Vi har mye gøy å glede oss til på friidrettsbanen, og vi er i gang med planleggingen av nye felles prosjekter som vi gleder oss til å presentere i løpet av sesongen. Vi har sterk tro på at samarbeidet vil bli godt for begge parter, sier markedssjef i EL-PROFFEN, Sven Arild Bransdal.

• Bygg, eiendom

• friidrett
          • sponsor
          • samarbeidsavtale

EL-PROFFEN er Norges største elektrikerkjede med over 5000 elektrikere. Dette gjør at vi kan tilby våre kunder høy service over hele landet. Vi utfører elektroarbeid inne alle fagfelt for både private og næring. Vi gir deg tips og råd knyttet til belysning, energisparing og sikkerhet.

Sven Arild Bransdal

Markedssjef 97012586