Elkjøp avslører: Her er gavene under juletreet i år!

Elkjøp er klare for å ta imot kundene sine før jul både i butikk og på nett. Og ønsket om teknologi under treet er stort i år også.

Salgsansvarlig i Elkjøp Norge, Thomas Brandsnes forventer en jevn strøm av kunder i siste halvdel av desember som skal på julegaveshopping. Netthandelen og bruken av Klikk og Hent i butikk har vært økende gjennom pandemien, men Elkjøp opplever fortsatt at mange ønsker å handle sine julegaver fysisk i butikk, hvor de kan få veiledning til rett produkt.

- Det vi ser, er at veldig mange av våre kunder forbereder seg og orienterer seg før de besøker oss i butikkene. Fordelen med å komme innom oss, er at du enkelt kan få svar på det du lurer på og teste produktene før du handler.

For mange er det også viktig å kunne få gaven i hendene der og da, mens andre liker å klikke hjem julegavene fra stua. Vi følger selvsagt anbefalingene fra helsemyndighetene og gjør det vi kan for å sørge for at kundene våre kan handle sikkert, enkelt og så stressfritt som mulig, sier Brandsnes.

Underholdning i fokus

- Vi har et stort sortiment å velge ut ifra og som vi har sett tidligere år, er det spillkonsoller, telefoner, nettbrett, smartklokker, hodetelefoner, kaffemaskiner og kjøkkenmaskiner som blir våre aller mest populære julegaver. Under juletreet i år tror vi også i tillegg at det vil ligge Switch konsoller, XBOX Series S, samt noen svært heldige som vil pakke opp en Playstation 5 sier Brandsnes og legger til:

Vi har tro på at underholdning står i sentrum, enten det er sosial gaming for store og små, til strømming av favorittserier på iPaden.

Her er julegavene Elkjøp tror blir de mest populære i år:

Apple Watch Series 7
Apple Airpods
Jabra Elite 7 Pro
Oculus Quest 2
Flåklypa-spillet
Nintendo Switch vanlig og OLED
Xbox series X og S
Remarkable 2
Sonos Roam
Roborock S6 Max
Philips OneBlade trimmer
Philips Airfryer XXL Premium
Frameo digital fotoramme
Canon Zoemini mobil fotoskriver
Xplora X5 Play
iPhone 12 64GB
Krølltang, rettetang og multitrimmer

• Økonomi, finans

Elkjøp er Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og omsatte varer og tjenester for over NOK 41 milliarder i regnskapsåret 2019/20. Driftsresultatet var NOK 1.459 millioner.

I Norge har vi i dag 154 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi 4100 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.