Elkjøp og Pioneer med eksklusiv TV-avtale

Etter fem hvileår er Pioneer tilbake på det nordiske TV-markedet. Nå har merket inngått et eksklusivt samarbeid med Elkjøp.

Avtalen innebærer at det kun er Elkjøps varehus i Norden som skal selge Pioneers nye TV-er.

Pioneer er med dette også tilbake som fullsortimentsleverandør, noe som har vært et ønske fra produsenten.

- Vi i Elkjøp er både stolte og glade for å ha fått på plass denne strategiske avtalen - en avtale som gjør at vi igjen kan tilby våre kunder TV-er fra Pioneer. Vi ser nå frem til til å kunne presentere merkets nye 40-, 46-, og 55-tommer-skjermer, sier innkjøpsdirektør på Lyd & Bilde i Elkjøp, Andreas Westgaard.

Avtalen er inngått via Elkjøp Nordics britiske eiere, Dixons Retail.

Pioneer-TV-ene er på plass i Elkjøp-butikkene i løpet av desember.

• Kino, film, foto

• pioneer
  • øystein schmidt
  • kommunikasjonssjef
  • andreas westgaard

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskapsåret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter.

Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail- en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.