Elkjøps nettsider - nå enda bedre for enda flere

Nettbutikken Elkjop.no har blitt ny, og er nå friskere og enda mer kundevennlig. - En oppgradering som tar kundene våre på alvor - også de som handler via nettbrett og mobil, sier Elkjøp-sjefen.

Elkjop.no er har tatt steget inn i fremtiden, og Elkjøps nettsider fremstår nå i frisk og nyoppusset drakt.

Nettbutikken har nå fått det som kalles responsive design, noe som blant annet fører at de som handler via mobil og nettbrett vil møte en enda mer kundevennlig tjeneste enn tidligere.

- Dette er en oppgradering som virkelig tar kundene våre på alvor. 40 prosent av de som er innom Elkjop.no bruker nettbrett og mobil, og denne andelen er ventet å øke fremover. Derfor var en av prioriteringene våre denne gang å gjøre nettsidene våre så gode som mulig for disse kundene, sier administrerende direktør i Elkjøp, Andreas Niss.

Det er imidlertid slett ikke bare mobil- og nettbrett-løsningen som nå har blitt bedre på Elkjop.no. En rekke nye kundevennlige elementer har kommet til i nettbutikken, som til sammen har over 10.000 produkter.

- Kundene våre får nå blant annet muligheten til å sende varer til ulike adresser, uten å legge inn flere ordrer. Man kan sende en gave direkte til bestemor, terrassevarmeren rett til hytta og robotgressklipperen dit man bor. Nettsidene er rett og slett bedre, mer brukervennlige og har mer fleksible løsninger, sier Niss.

Elkjop.no hadde i snitt over 617.000 besøkende hver eneste uke i 2013.

• elkjop.no
  • responsive design
  • rimelige kjøkken

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskapsåret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter.

Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.