Slik blir du gatas ubestridte grillkonge

Har du planer om å bli Keiser Kull, Grev Grillvott eller Hertuginnen av Hamburger? Slik blir grilltronen din.

Hvis du i sommer vil vise hvem som er den største grillsjefen og hvordan en enorm grill virkelig ser ut, bør du gå for en skikkelig gigant.

- Vår aller største og mest komplette grill i år er gassgrillen Weber Summit E470. Her spares det ikke på noen ting og grillen er utstyrt med alt fra porselensemaljert lokk til eget lys på knappene. Den har fire brennere, underskap til diverse utstyr samt integrert termometer, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Andreas Niss.

Så langt i år har fire nordmenn sikret seg denne grillens Rolls Royce, og tall fra 2012 tyder på at det er på Oslo Vest man finner de fleste grillprinsene.

Fjorårets toppmodell Weber S330 ble nemlig solgt i seks eksemplarer i dette området, mens fem grillglade sørlendinger i Kristiansand og fem i Lørenskog-området plukket opp gasskjempen.

Dersom du skal herje skikkelig med grillforkledet på nytter det imidlertid ikke bare å ha det beste basisutstyret på plass. Nei, da må nok følgene utstyr føres opp på handlelisten:

Rotisseriutstyr, talende steketermometer, Nordic Season komplett grillsett, kyllingholder, pizzastein, biffpresse, grønnsakskurv, hamburgerpresse, grillvott, maisgafler og potetnåler.

Ved innkjøp av hele denne pakken koster grilleventyret 2013 deg den nette sum av 26.244 kroner, hvor selve grillen fra Weber kommer på 21.995 kroner.

• Hobby

• grill
  • weber
  • elkjøp nordic
  • elkjøp megastore
  • elkjøp phonehouse

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskapsåret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner. Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet. Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter. Ca 7.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail, en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.