Kolbjørn Hembre, CEO Entelios Nordic. Foto: Opara Media

Entelios har de mest tilfredse storkundene i Norge!

Entelios forblir stabil når strømleverandørene i bedriftsmarkedet måles på kundetilfredshet og lojalitet i den uavhengige målingen EPSI 2021.

Epsi rating la i går frem resultatene fra en ny måling av kundeopplevelsen med strømselskapene i Norge. Samtlige aktører går tilbake på kundetilfredshet i årets kundetilfredsundersøkelse, men Entelios går minst tilbake og ligger over snittet i bransjen.

"Vi er stolte over at Entelios er det strømselskapet som alene skårere høyest på kundetilfredshet på bedriftsmarkedet. Vi er stabile, og viser år etter år at våre kunder er tilfredse og derfor forblir lojale". Sier Kolbjørn Hembre, CEO i Entelios Nordic.

Entelios har noen av de største bedriftskundene i Norge, og forvalter rundt 10 TWh bare i bedriftsmarkedet, noe som tilsvarer forbruket til ca 650 000 husstander. Med så store kunder, som mange utfører viktig samfunnsansvar, er det såklart viktig for oss å oppfattes som både stabil og en trygg leverandør, noe vi nå får bekreftet at vi gjør, fortsetter Hembre.

Entelios ønsker også å være mer enn en strømleverandør til sine bedriftskunder. Entelios er en innovativ energipartner, som betyr at vi ønsker hjelpe våre kunder til å bruke strømmen smartere og aktivt hjelpe våre kunder med miljøstrategi og bærekraftige løsninger for å møte «det grønne skiftet».

Årets EPSI undersøkelse bekrefter igjen at Entelios skårer høyest hos de største, mest kompliserte kundene, der vi både fungerer som rådgivere, forvaltere og med energi- og miljøtjenester.

Fra lavinteresse til høyinteresse

Strøm har historisk sett vært et lavinteresse produkt, og de fleste har i liten grad brydd seg om hvilken strømavtale de har. Mange har tenkt at «strøm er strøm», men økningen i kraftprisene den siste tiden har endret på dette. Mye tyder på at strøm diskuteres i langt større grad enn før, både i husholdningene og i bedriftene rundt om i Norge, og at strømavtaler for tiden er høyinteresse, sier Fredrik Høst i EPSI.

Les mer om undersøkelsen her

Entelios tilbyr ren energi, spisskompetanse og teknologi som gjør det mulig for industriselskap, små og store bedrifter i næringslivet og offentlig virksomhet å bli ledende på klimavennlige energiløsninger.

Kjernevirksomheten er styring av og handel med fornybar energi i det nordiske elektrisitetsmarkedet på vegne av våre kunder.

• Entelios  Nordic har 72 ansatte fordelt på lokasjonene Oslo, Arendal, Kristiansand, Stockholm, Gøteborg og Vantaa.
  • I Norden har Entelios ansvar for en kundeportefølje på over 20 TWh (årsforbruk til ca 1,3 millioner husholdninger).
  • Selskapet tilbyr 100 % fornybar energi garanti til alle oppdragsgivere.
  • Entelios er et heleid datterselskap av Agder Energi AS

Ada O. Ruud Saltnes