En rask måte å forbedre energieffektiviteten på: Tilstedeværelses- og bevegelsesdetektorer i BASIC EXPRESS-serien

For en enkel og rask innføring i behovsstyrt lysstyring presenterer ESYLUX tilstedeværelses- og bevegelsesdetektorene fra den nye grunnserien BASIC EXPRESS. Detektorene kan installeres i himlinger uten behov for ytterligere tilbehør og brukes til behovsstyrt kobling av belysningen. Dette betyr at detektorene øker energieffektiviteten og bekvemmeligheten i bygningsområder der enklere funksjonalitet er tilstrekkelig, og den innfelte utformingen gir et diskré utseende.

Den energieffektive moderniseringen av bygninger er en av de mest kritiske utfordringene i dag, da både energikostnader og globale CO2-utslipp må reduseres. Enkel bevegelses- og dagslysavhengig kobling av belysning er et viktig bidrag til dette. ESYLUX har utviklet BASIC EXPRESS-serien for å gi en enkel måte å komme i gang med denne typen automatisering på.

Installasjon uten behov for tilbehør eller monteringsbokser

Tilstedeværelses- og bevegelsesdetektorene er beregnet for montering i himlinger og krever ikke ytterligere tilbehør for å oppnå dette. Huset har beskyttelsestype IP23, integrert strekkavlastning og forhåndsmonterte klemfjærer. Det er et klemdeksel på toppen av huset, noe som betyr at installasjonen ikke krever bruk av monteringsboks. Detektorenes innfelte utforming sikrer også et diskré utseende.

Nullgjennomgangskobling beskytter reléet

Under drift beskytter nullgjennomgangskoblingen detektorens relé mot startstrøm forårsaket av elektroniske forkoblinger, mens impulsbryterinngangen muliggjør halvautomatisk drift etter behov. Det totale deteksjonsområdet på 8 m i diameter kan enkelt utvides gjennom parallellkobling av flere detektorer. Dobbel kabelinnføring med membran for kabler på opptil 2,5 mm2 gjør også installasjonen enklere.

Alle detektorer i BASIC EXPRESS-serien er umiddelbart klare til bruk med fabrikkinnstillinger og kan enkelt konfigureres ved hjelp av den valgfrie REMOTE CONTROL MDi/PDi eller ESY-Pen og ESY-appen.

ESYLUX utvikler, produserer og distribuerer intelligente automasjons- og belysningsløsninger for bedre livskvalitet og energieffektivitet i kontorbygg, utdanningsinstitusjoner og helseinstitusjoner. Menneskers krav og behov er svært viktige for selskapets aktiviteter. ESYLUX legger spesielt vekt på at produktløsningene våre skal være enkle å bruke. ESYLUX-kunder og -partnere inkluderer grossister, installasjonsfirmaer, rådgivere og belysningsplanleggere samt arkitekter. De stoler på 50 år med markedserfaring og de personlig tilpassede spesialistrådene fra ESYLUX-ekspertene. I tillegg oppfyller ESYLUX de høyeste kvalitetsstandarder innen forskning, utvikling og produksjon ved det tyske anlegget i Ahrensburg. Vår salgsorganisasjon er global: ESYLUX samarbeider med erfarne handelspartnere og er representert av en rekke distribusjonsselskaper i Europa, Asia og Oseania.

Et av datterselskapene er ESYLUX Norge AS.