Kompakt sensorteknologi for DALI-2-standard: BMS-tilstedeværelsesdetektor fra ESYLUX

Med BMS tilstedeværelsesdetektorer i COMPACT-serien, presenterer produsenten ESYLUX nye løsninger for intelligent belysningskontroll i henhold til bransjestandarden DALI-2. I drift tjener de som inndataenheter og sender resultatene fra bevegelses- og lyssensorene så vel som kommandoer fra vanlige impulsbrytere til kontrolleren til DALI-systemet. Med varianter med forskjellige deteksjonsområder dekker de alle relevante applikasjoner i en bygning.

Den intelligente lysstyringen etter den internasjonale bransjestandarden DALI står som alltid for enkel planlegging og installasjon. Ytterligere forbedringer førte til videreutvikling til DALI-2. Spesielt gjør DALI-2 det mulig med interoperabilitet mellom produkter fra ulike produsenter, slik at prosjektansvarlige nå enkelt kan sette sammen en løsning av de beste produktene i klassen.

Velutprøvd sensorteknologi for intelligent lysstyring

For tilstedeværelse og dagslysavhengig automatisering av et DALI-2-lyssystem presenterer ESYLUX nå tilstedeværelsesdetektorene PD-C 360/8 BMS DALI-2, PD-C 360/24 BMS DALI-2 og PD-C 360/32 BMS DALI -2. De er en del av den berømte serien COMPACT fra ESYLUX og har dessuten en bevegelses- og lyssensorteknologi som har vært brukt med stor suksess sammen med andre styringsgrensesnitt i flere år allerede.

Som såkalte BMS-tilstedeværelsesdetektorer (BMS = Building Management System) fungerer de som inndataapparater iht. DALI-2-klassifikasjonen, ved å formidle resultatene av tilstedeværelsesregistreringen og lysmålingen til styringen til de respektive anleggene. Dette kan være et byggautomasjonssystem med DALI-2-grensesnitt eller en DALI-2-tilstedeværelsesdetektor med integrert brukskontroller som er plassert i rommet. Alle nye tilstedeværelsesdetektorer har i tillegg to innganger for konvensjonelle potensialfrie impulsbrytere hvor bryterkommandoene sendes ut som DALI-2-kommandoer og som fritt kan tilordnes de aktuelle gruppene.

Enkel å installere med kompakt hus

PD-C 360/8 BMS DALI-2 har en maksimal detekteringsrekkevidde på 8 m i diameter. Hvis et større rom bare kan dekkes av en eneste tilstedeværelsesdetektor, bruker du de to andre variantene med detekteringsrekkevidder på hhv. 24 og 32 m og større sensorlinse. I likhet med hele COMPACT-serien består de nye tilstedeværelsesdetektorene av et todelt hus med sensorhode og Powerbox for en enkel og rask installasjon.

ESYLUX utvikler, produserer og distribuerer intelligente automasjons- og belysningsløsninger som sørger for økt livskvalitet og energieffektivitet på kontorer og i utdannings- og helseinstitusjoner. Det er enkeltmenneskenes ønsker og behov som står i sentrum. Derfor legger bedriften spesiell vekt på at produktløsningene deres skal være brukervennlige. Grossister, installasjonsbedrifter, elektro- og belysningsplanleggere og arkitekter har satt sin lit til våre mer enn 50 år med markedserfaring samt ESYLUX-ekspertenes personlige veiledning. Forskningen, utviklingen og produksjonen som finner sted ved det tyske hovedkvarteret i Ahrensburg, setter produsenten i stand til å overholde de høyeste kvalitetskrav. Bedriften er global: ESYLUX arbeider med erfarne handelsbedrifter og er representert i Europa, Asia og Oseania med en rekke datterselskaper. Et av datterselskapene er ESYLUX Norge AS.