Privatetterforsker tar saken for foreldre i risikogruppen.

Pressemelding -

Rektor nekter barn med legeerklæring hjemmeskole - Privatetterforskere rydder opp!

Privatetterforskningsbyrået Etterforsker1 Gruppen AS opplever at flere foreldre i risikogruppen ikke får tilrettelagt skolehverdag for barna sine.

Denne uken løste de en sak for en fortvilt pappa i risikogruppen.

Daglig leder, Thomas Mathiesen, har bistått foreldre hvor skole ikke forstår regjeringens smittevernveileder med hensyn til Korona og Covid-19.

Mathiesen forteller at i den siste saken han hadde, opplevde han at rektor ikke en gang prøvde å veilede en far i risikogruppen. Rektoren i denne saken truet foreldrene med å skrive barna ut av skolen.

Far hadde fått legeerklæring, men skolen nektet å tilrettelegge, og henviste til FHI sine nasjonale retningslinjer.

Etterforsker1 og Thomas Mathiesen tok saken og løste den på en time. Barna i saken får idag hjemmeundervisning, noe skolen nektet foreldrene før privatetterforskeren tok kontakt.

Hele saken kan du lese på https://etterforsker1.no/blog/skole-forstar-ikke-legeerklaering/

Thomas Mathiesen mener at skolene mistolker regelverket og veilederen. Han mener at noen rektorer opptrer som om de vet bedre enn fastlegen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Thomas Mathiesen

Daglig leder i Etterforsker1 Gruppen AS

Mob: 40 16 26 42
E-post: tmathiesen@etterforsker1.no

Tags

ETTERFORSKER1 GRUPPEN AS er et privatetterforskningsbyrå grunnlagt i 2014. Vi leverer tjenester til det offentlige, næringslivet og privatperson som ønsker bistand. Vi har over 45 spesialister innen etterforskning, skriftanalyse, spaning, løgndetektor, barnefordeling og teknologi. Vår oppgave er å løse saker. Kontakt oss på https://etterforsker1.no for å se hva vi kan tilby.

ETTERFORSKER1 GRUPPEN AS, GOKSTADVEIEN 18, 3216 SANDEFJORD

Ta gjerne kontakt med oss på media@etterforsker1.no eller telefon 21608178 hvis du vil vite mer om denne pressemeldingen.

Thomas Mathiesen

Pressekontakt Daglig leder 40162642