Evidensia og IVC slår seg sammen - styrker rollen som markedsleder i Europa

Evidensia og IVC slår seg sammen - styrker rollen som markedsleder i Europa

Evidensia og IVC går sammen og bygger Europas største veterinærkjede. Begge kjedene har de siste årene satset på kvalitet og tilgjengelighet for dyr og dyreeiere. Dette vil bli videreført men med ytterligere utvikling og forbedring innen kvalitet, service og veterinærmedisin. Evidensia har allerede 180 dyresykehus og klinikker i 7 land i Nord Europa og IVC har siden 2011 vokst til bli en kjede med 315 klinikker fordelt over hele Storbritannia. Sammen bygger vi nå Europas ledende kjede innen dyrehelse.

David Hillier, CEO for IVC, tiltrer som konsernsjef og Cecilie Ryan Yttreeide vil fortsatt være ansvarlig for den norske delen av virksomheten.

”Sammen kan vi ta neste skritt og jobbe med forbedringer for både kunder, pasienter og medarbeidere”, sier Country Manager Norway Cecilie Ryan Yttreeide

”Jeg har vært delaktig fra starten av oppkjøpet av IVC og er imponert over arbeidet som IVC har gjort i Storbritannia. Sammen med Evidensia bygges nå Europas største og ledende veterinærkjede. Jeg er stolt over det vi har gjennomført i Evidensia og kommer til å følge utviklingen videre” sier avtroppende Konsernsjef Martin Tivèus som har hatt en aktiv rolle i forbindelse med fusjonen.

”Målet vårt er å bygge den sterkeste og mest respekterte veterinærkjeden i Europa. En virksomhet som bygger på felles verdier, passion for dyrevelferd, utvikling av våre medarbeidere og ikke minst tilgang til et stort nettverk med høy veterinærmedisinsk kompetanse . Evidensias sterke geografiske tilstedeværelse i Nord Europa sammen med IVC`s tilstedeværelse i Storbritannia gjør det mulig for oss å utvikle et dynamisk nettverk av ledende klinikker som kommer til å skape store synergieffekter i forhold til beste praksis og forbedret innkjøpsmakt” sier David Hillier CEO for IVC.

For mer informasjon, kontakt:

David Hillier, Konsernsjef IVC, dhillier@independentvetcare.co.uk

Cecilie Ryan Yttreeide, Country Manager Norway, Evidensia +47 48128018

cecilie.yttreeide@evidensia.no

Om IVC og Evidensia

Mer info: www.independentvetcare.co.uk

Mer info: www.evidensiagroup.com

Mer info: www.evidensia.no

Tags

Om Evidensia: Evidensia Dyrehelse er en av Europas kvalitetsledende kjeder for pleie og behandling av friske og syke dyr. Hvert år behandles over 1,3 millioner dyr - hunder, katter, smådyr, eksotiske dyr og hester. Evidensia består av nærmere 180 dyresykehus og klinikker i sju land, og har over 2 200 medarbeidere.

Vi vill se flere friske og lykkelige dyr. Derfor skal vi være det aller beste for dyrene.

Cecilie Ryan Yttreeide

Pressekontakt Country Manager Evidensia Dyrehelse AS +47 48128018

Relatert materiale

Europas største veterinærkjeder for pleie og behandling av friske og syke dyr

Om IVC Evidensia

Evidensia Dyrehelse er en del av IVC Evidensia som er Europas største veterinærkjede.

IVC Evidensia består av totalt over 1500 dyresykehus og dyreklinikker i 12 land i Europa; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Sveits, Belgia, Nederland, UK, Irland, Spania og Frankrike. IVC Evidensias hovedkvarter er stasjonert i Bath, UK. Totalt har kjeden over 22 000 ansatte og mer enn 3 000 000 dyr blir behandlet årlig.

I Norge er det rundt 400 ansatte i Evidensia Dyrehelse fordelt på 26 dyreklinikker og dyresykehus.

Vi vil se flere friske og lykkelige dyr.