Marko Valsamidis, ny direktør i Experis Academy. Foto: Experis Academy

Experis utvider satsingen på Experis Academy

De første 20 studentene uteksamineres i disse dager fra Experis Academy og starter i oppdrag hos noen av Experis' kunder som Full Stack Java-utviklere. Dette er bare starten på Experis Academy.

Nesten 100 studenter vil i løpet av 2019 være gjennom upskill-programmer i Java, .Net og andre tilpassede utdanningsprogrammer. En målsetting for Experis Academy er å ta en ledende rolle for å dekke det store kompetansegapet som eksisterer på IT-markedet.

Det som skiller programmene til Experis Academy fra mange andre programmer er at de er utviklet i samarbeid med næringslivet og en anerkjent utdanningsinstitusjon. Kandidatene utvikler reelle ferdigheter, som er i tråd med virksomheters behov. Det gir programmene troverdighet.

Experis Academys utviklingspotensial er ubegrenset, og satsingen utvides betydelig i 2019, og organisasjonen styrkes.

Marko Valsamidis starter i ny rolle som direktør for Experis Academy

Marko Valsamidis, Sales and Solutions Director i ManpowerGroup utvider sitt ansvarsområde og tiltrer som direktør for Experis Academy fra januar 2019. Han ser frem til utvidet ansvarsområde:

- I et arbeidsmarked der det er svært vanskelig å finne den kompetansen man trenger, må man jobbe mer aktivt med å utvikle kompetanse til medarbeiderne man har. Experis Academy er perfekt posisjonert for å løse denne utfordringen, og jeg gleder meg til å jobbe med å utvikle dette produktet videre, sier Marko Valsamidis.

Tre nye ansikter

Sammen med Marko kommer det også tre nye inn i organisasjonen til Experis Academy.

Asseline Grindheim vil ta rollen som Delivery Manager, og sammen med Marie Lilleås vil de være et sterkt team for kandidatene.

Marius Jansen vil ta rollen som salgsansvarlig i Academy, og sikre forankring hos kundene for utviklingsprogrammene våre.

Årets kull Experis Academy. Foto: Experis Academy

Kategorier

Experis Academys Graduate-program varer i 12 måneder. De tre første månedene kombinerer teori, casearbeid og sertifiseringsløp i Java hos vår samarbeidspartner Noroff. Det pedagogiske opplegget i denne delen av programmet er basert på prinsipper som akselerert læring og omvendt undervisning (flipped classroom). De neste ni månedene får du mulighet til å teste dine nye ferdigheter i praksis gjennom prosjektarbeid i en av Norges mest spennende IT-utviklingsmiljøer. Etter endt Graduate-periode vil deltakerne kunne få tilbud om fast ansettelse i Experis eller hos en av våre kunder. Gjennom hele programmet vil deltakerne være fast ansatt hos Experis, fulgt opp av mentorer fra Experis Ciber og karrierecoacher fra Right Management.