Vi i Experis gleder oss stort over formidlingsavtalen på IKT-konsulenttjenester til UNIT. UNIT er en spennende kunde, med en viktig rolle i digitaliseringen av Norge, sier Arild Kråkemo, Key Account Manager i Experis. Foto: Experis

Experis: Vant 150 millioner på første forsøk

Experis vant sin første rene konsulentformidlings-kontrakt på første forsøk. Nå skal de levere formidling av IKT-konsulenttjenester for opptil 150 millioner for Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning (UNIT).

– Dette er en stor dag for oss! UNIT er en spennende kunde, med en viktig rolle i digitaliseringen av Norge. Samtidig er konsulentformidling et område i sterk vekst. Denne kontrakten viser at vi for alvor har tatt opp kampen for å bli ledende på konsulentformidling, sier Arild Kråkmo.

Han er Key Account Manager i Experis, Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap. Experis er spesielt store innen IT, og i tillegg til 250 fastansatte IT-spesialister, samarbeider de med en rekke konsulentselskaper for å kunne tilby formidling av IT-konsulenter til kunder.

For UNIT skal de formidle IKT-konsulenttjenester i to år, med opsjon på forlengelse på totalt tre år. Samlet ramme er på 150 millioner kroner over fem år.

Traff blink på første forsøk

Til tross for at Experis har jobbet med konsulentformidling i en årrekke for en rekke store aktører, er kontrakten med UNIT den første rene konsulentformidlingskontrakten selskapet har vunnet. I kampen mot Ework Norge og Bragd Consulting Network traff selskapet blink på første forsøk.

– Det er veldig gøy at vi treffer på den første rene konsulentformidlingskontrakten vi prøver oss på, sier Kråkmo, og legger til:

– Samtidig er konsulentformidling noe vi har lang erfaring med. Vi har et stort nettverk av partnerskap med konsulentselskaper, for å sikre at kundene våre alltid vil ha tilgang på den beste, og riktigste kompetansen.

Underskudd på IT-kompetanse

Det har lenge vært skrevet om mangelen på IT-kompetanse i Norge, og det er få ting som tyder på at kampen om kompetansen vil avta med det første. Ifølge Experis og Kråkmo betyr det stadig sterkere vekst og behov for konsulentformidling.

– Kravene til kompetanse øker, og etterspørselen etter de riktige menneskene blir bare hardere og hardere. Det tar vi på alvor. Vi satser hardt på konsulentformidling, for å kunne tilby kunder den kompetansen de behøver, sier Kråkmo.

Han forteller at de innen kort tid skal lansere en ny tjeneste, kalt Experis Partner, som skal gjøre det enda enklere for samarbeidspartnere å vise hvilken kompetanse de har ledig – som igjen vil sikre høy leveransekapasitet til kunder.

– Vårt mål er å være «hub»-en mellom den ledige kapasiteten i arbeidsmarkedet og kompetansen kunder behøver. Vi skal være spesialister på å formidle spesialister, avslutter Kråkmo.

Kategorier

Experis er Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap med over 500 konsulenter. Vi tilbyr rekruttering av ledere og nøkkelpersoner og høyt kvalifiserte konsulenter med kompetanse innen IT, ingeniørfag og økonomi. Blant våre kunder finner du over 90 prosent av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper.