- Vi er et konsulentselskap med dyktige fagfolk innen utvikling, UX, sikkerhet og produktutvikling, så her kan vi virkelig bidra til noe som både er viktig og akutt, sa Kenneth Kallestad, regionsjef IT i Experis i forkant av helgens hackaton..

Utviklere fra Experis deltok i nasjonal dugnad for å lage løsninger for Covid-19

Helgen 27.-29. mars ble det arrangert et 48-timers digitalt, nasjonalt hackathon for å finne løsninger på korona-krisen. Hackathonet ble arrangert av frivillige i tech og startup miljøer i Norge. Experis ønsket å bidra og gikk inn som sponsor av Hack The Crisis Norway. I tillegg deltok flere av våre egne konsulenter på dugnaden, noe vi er veldig stolte av.

Konsulentene i Experis jobber i dag på mange kundeprosjekter og er med på å «holde hjulene i gang» hos våre kunder, også gjennom den spesielle situasjonen vi står for tiden. De jobber fra soverom, kjøkkenbord, boder og andre kreative arbeidsplasser.

I helgen derimot deltok flere av konsulentene i Experis på hackatonet Hack the crisis Norway.

- Vi er et konsulentselskap med dyktige fagfolk innen utvikling, UX, sikkerhet og produktutvikling, så her kan vi virkelig bidra til noe som både er viktig og akutt. Arrangementet har tre målsetninger, som alle er viktig for både Experis, våre kunder og ikke minst samfunnet; Save Communities, Save Businesses og Save Lives, sa Kenneth Kallestad, Regionsjef IT i Experis, i forkant av arrangementet.

Nesten 1000 deltagere

Helgens hackathon samlet nesten 1000 personer, fra de fleste deler av landet og fra mange ulike bransjer. Det var innmeldt godt over 100 ulike, utfordringer og idéer som det ble jobbet med gjennom helgen; fra store utfordringer til små, kjappe og gode løsninger.

En av de som deltok fra Experis er webutvikler Sindre Sperrud Kjær.

- Her meldte jeg meg på så snart jeg fikk med meg arrangementet. Hackathon og andre tiltak i lignende ånd føles som en veldig enkel måte å potensielt bidra stort til noe samfunnsnyttig. Uavhengig av om det er en selv som ender opp med å gjøre det avgjørende bidraget synes jeg det er viktig å delta når man kan, sier Sindre Sperrud Kjær.

Det blir spennende å se hva helges resultater vil føre til av gode løsninger for enkeltmennesker, bedrifter og lokalmiljøer rundt omkring.