Dødshjelp

Dødshjelp

Dødshjelp er et følelsesmessig og ideologisk minefelt der meningene er sterke. Hovedårsaken til temperaturen rundt dette temaet er trolig at det dreier seg om noe så kontroversielt og problematisk som å ta liv. I denne boka forsøker forfatteren å komprimere et nærmest uoverkommelig tema på få sider. Dødshjelpfeltet er preget av mye uklarhet og mange misforståelser om fundamentale skillelinjer og begreper, og denne boka bidrar med viktig «ryddearbeid» i så måte.

Boka retter seg mot personer fra en rekke fagfelt som på ulike vis enten forsker på dødshjelp eller tangerer temaet på forskjellige måter. Den henvender seg også til leger, sykepleiere og annet helsepersonell, studenter innen helsefagene, politikere, stortingsrepresentanter, journalister og kommentatorer, ideelle verdibaserte organisasjoner og den engasjerte borger.

Forfatter Lars Johan Materstvedt har forsket på dødshjelp i over 20 år, blant annet som ansatt i Kreftforeningen.

Bokinformasjon

ISBN:9788245039283