De nye gråfargene: Dunkle pasteller

De nye gråfargene: Dunkle pasteller

– Etter mange år med helt lyse vegger, tok gråtonene over for noen år siden. Nå velger vi farger igjen, men denne gangen er det farger med et grå-slør, såkalte dunkle pasteller, sier Tale Olivia Henningsen, kreativ leder i Fargerike.

De dunkle pastellene er rolige, vakre og har litt farge.

– Dette er farger som gir oss ro og skaper en harmonisk atmosfære, enten de er rødaktig, blåaktig eller grønnaktig i tonen. Vi håper du kjenner den varme, gode følelsen i bildene vi viser her.

AFTENTUR FR1365:

Lun og lilla: Aftentur FR1365 er en av våre absolutt mest valgte farger. Det er en lun og vakker lilla-tone som går spesielt godt til naturmaterialer som eikeparkett, keramikk og lær. I dette litt mystiske landskapet, vil du finne en avslappet stemning, hvor den gode og nære samtalen kan finne sted. Velg litt grønt eller noen detaljer i sort, om du ønsker en ekstra dybde.

TIMIAN FR1335:

Det var en gang: De grønne fargene har festet grepet de siste årene, og hvor innbydende er det vel ikke å komme inn i en dus, grønn gang? Man føler seg omsluttet av fargen, og likevel tar den ikke all oppmerksomhet. Timian FR1335 er en av storfavorittene i Fargerike, og blar vi litt på Instagram, finner vi den igjen på alt fra stuevegger til hytte-soverom. Følg Fargerike på Instagram, da vel!

La det grønne omfavne deg, akkurat som naturen selv. Vi finner gjerne en meditativ ro i skogen. Ved å velge de grønne tonene sammen med grønne planter, kan vi kanskje finne det samme velbehaget inne?

PASTELLDRØM FR1328:

Ro ned: I de store og åpne landskapene som vi ofte finner i moderne hjem, er det deilig å dempe og roe det ned. Er ikke det grønne helt deg, så vil nok fargen Pastelldrøm FR1328 gi en perfekt ro. Den er nesten som en foundation. Dempet og dekkende gir den en helhet til de store flatene. Som Aftentur er den perfekt sammen med naturmaterialer, men som alle pasteller finner den fort en litt moderne melodi sammen med sort, gull og hvitt.