Gardiner med fordelaktige egenskaper.

Blogginnlegg -

Spar penger på strømregningen – bruk gardiner!

I tillegg til å vaske klær og vaske opp til fastsatte tider, dusje raskere, jage vedleverandører og skru av unødvendig belysning, kan gardinene dine også bidra til lavere energikostnader.

Kanskje du ikke tenker over det (eller så hadde du ingen anelse om det), men i tillegg til å verne om privatlivet, har gardiner en lang rekke fordelaktige egenskaper, som for eksempel å spare penger på strømregningen. Om vinteren slipper en stor del av vår dyrekjøpte varme rett ut gjennom vinduene, og uten isolerende gardiner som f. eks. Duette® kan opptil 50% av boligens oppvarming forsvinne rett ut av vinduet! Verdt å tenke på nå som vi foretrekker å ”åpne opp” hjemmene våre med større og flere vinduspartier enn tidligere.

Så i tillegg til å holde nysgjerrige blikk og blendende sol ute, er gardinenes funksjon viktigere enn noensinne. Det handler både om (inne)klima og miljøbevissthet samt om å minimere energiforbruket sitt. Duette® er en energieffektiv, fleksibel og funksjonell dobbel plisségardin, og en av våre mest populære gardinløsninger. Mellom gardinens to lag med plissévev skapes celler av luft, og cellene skaper en isolerende effekt (en nærmest termisk effekt) både sommer og vinter.

Møt Architella® – uslåelig i sin sjanger

Det er ikke noe nytt at vi har gardiner som kombinerer estetikk og smarte funksjoner, og at fokus er på energibesparende gardiner. Luxaflex® Duette® har aner helt tilbake til 1985, som svar på den store energikrisen på 70-tallet. Siden har produktet blitt videreutviklet og Architella® er modellen med en celle-i-celle-funksjon, med hele tre luftlommer, som gir en enda mer energieffektiv gardin.

Velg f. eks. en Duette® gardin eller en Architella® sammen med gardinlengder. Det gir hjemmet ditt et visuelt løft, skaper atmosfære og varme … på mer enn én måte. For selv om mange i dag bruker gardiner som et dekorativt element i interiøret, husk at gardiner ikke bare er til pynt. Det har en ekstra fordel i form av redusert strømregning – og hvem vil vel ikke ha det?

Opptil 40% av varmetapet i et hjem skjer gjennom vinduene, med virkelig gamle vinduet er varmetapet enda høyere, opptil 50%. Architella® har en energibesparende effekt med hele tre isolerende luftceller slik at varmen holder seg i boligen. Den vakre og energieffektive doble plisségardinen finnes i mange farger og kvaliteter, samt i tre ulike tettheter: Transparent, tett og mørkleggende.

Og akkurat som alle de øvrige Luxaflex® gardinene, skreddersys også de med energieffektive egenskaper for å passe perfekt inn i vinduene dine uansett form og størrelse. Se og opplev gardiner med energieffektivitet som fokus hos din nærmeste forhandler.

Blogginnlegg i samarbeid med Luxaflex.