Advokatselskapet Schjødt vil jobbe med sosiale entreprenører

Ferd Sosiale Entreprenører har nå inngått sin første ProBono-avtale med advokatselskapet Schjødt. Deres forretningsadvokater vil gi av sin tid og kompetanse gratis til de sosiale entreprenørene Ferd har i sin portefølje.

- Vi har en lang tradisjon for å gi ProBono tid til store og små prosjekter i Schjødt, men denne avtalen gir oss en spennende mulighet til å bruke mer av vår forretningskompetanse i innsatsen. Dette sa administrerende direktør Paul Bellamy da han introduserte Johan H. Andresen og avtalen med Ferd Sosiale Entreprenører for selskapets ansatte på tirsdag.

Johan H. Andresen på sin side fremhevet at et tettere samarbeid vil gi begge selskapene muligheter for å bli stolt av det de er med på å skape av enda bedre resultater hos de sosiale entreprenørene.

– Jeg oppfordrer dere til å hive dere ut i det og også være med ut til de barn og unge som berøres av tiltakene. Der vil dere se resultatene og kjenne på verdien av at vi sammen hjelper entreprenørene med å spre tiltakene til stadig flere.

Etter presentasjonen til Andresen hadde leder for Ferd Sosiale Entreprenører, Katinka Greve Leiner, møte med de som så langt er plukket ut til å være med i teamene rundt de sosiale entreprenørene.

- I løpet av de siste månedene har vi fått kjenne verdien av å ha med Schjødt ombord i arbeidet vårt, sier hun. De har alt bistått oss i flere tilfeller, med engasjerte medarbeidere og gode resultater.

Ansvarlig hos Schjødt er partner Jakob Villum, som vil holde i trådene og koordinere innsatsen overfor Ferd Sosiale Entreprenører. - Vi er mange som ser frem til å involveres i arbeidet med de sosiale entreprenørene,
både på vårt hovedområde forretningsjus og innen andre juridiske problemstillinger. Det blir et lærerikt samarbeid. Vi gleder oss til å komme skikkelig i gang med dette.

• sosiale entreprenører
  • schjødt