Gå videre til innhold
Lene Conradi (ordfører i Asker kommune),  Kenneth Fredriksen (administrerende direktør i Findus) og Rebekka de Leon (Passion for Ocean) under åpningen av kunstinstallasjonen på Hvalstrand Bad.
Lene Conradi (ordfører i Asker kommune), Kenneth Fredriksen (administrerende direktør i Findus) og Rebekka de Leon (Passion for Ocean) under åpningen av kunstinstallasjonen på Hvalstrand Bad.

Blogginnlegg -

Verdenshavenes dag feiret med kunnskapsinstallasjon om havet

- Kunnskap er antakelig årsak til at vi har de utfordringene vi har i dag med forsøpling i havet. Kunnskap er også løsningen. Dette sa ordfører i Asker kommune, Lene Conradi under avdukingen av kunnskapsinstallasjonen på Hvalstrand Bad under Verdenshavenes dag 8. juni.

Kunnskapsinstallasjonen, som er laget av Sara Nordh, er ment å lære barn om livet i havet.

Her vil barna lese spørsmål om havet som "hva spiser sjøstjernen" og "hvor stor del av klodens overflate er vann".

Hvis du lurer på svarene, så kan du sjekke ut installasjonen på Hvalstrand Bad i Asker kommune.

En barnehage var også tilstede for å teste installasjonen.

Installasjonen er en gave fra Passion for Ocean og Findus.

Vi håper nå at flere kommuner tar utfordringen med å sette opp lignende installasjoner.

Findus- ledende innen dypfryst mat

Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innen dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker og bær. Findus Norge har idag ca 300 ansatte, og omsetter for ca. 1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.

Findus Norge AS
P.O. Box 423 (Besøksadresse: Erteløkka 7)
N-1373 Asker