Glutenfrie fiskefileter fra Findus

Glutenfrie fiskefileter fra Findus

Findus, landets ledende produsent av dypfryst mat, introduserer et glutenfritt fiskefiletalternativ for folk som har diagnosen cøliaki. «4 Frasiga fiskfileér» er navnet på det nye produktet, som er et glutenfritt alternativ til alle som er glad i panert fisk.  Produktet inneholder 59% fiskefilet og pakken inneholder fire fileter. Fiskesorten er Alaska Pollock. Alaska Pollock er nært beslektet med torsken, og har samme milde, gode smak.

- Panert fisk har tradisjonelt sett vært på listen over matvarer man bør unngå når man har cøliaki. Derfor er vi glade for å kunne tilby et panert filetprodukt til alle som holder et glutenfritt kosthold, sier Agnete Cecilie Bell, markedssjef for fiskeprodukter i Findus Norge.
I følge Norsk cøliakiforening har 1-2 prosent av den norske befolkningen cøliaki.
De glutenfrie fiskefiletene bærer også Marine Stewardship Councils (MSC) særegne blå miljøsertifiseringsmerke for bærekraftig sjømat.