Pressemelding -

Findus Norge tilbaketrekker Findus Lasagne Bolognese, 375g & 900g som et føre var tiltak

I henhold til vår leverandør Comigels kommunikasjon, er det lasagne produsert etter 1. august som er berørt av jukset med hestekjøtt. Ingen av produktene levert til det norske markedet er produsert etter denne dato.

Findus Norge har jobbet kontinuerlig for å etterprøve alle forhold i saken siden vi ble kjent med den.

Grunnet de siste dagers utvikling i andre land med mistanke om dokumentforfalskning vedrørende hestekjøtt, velger Findus Norge å ta forhåndsregler ved å tilbaketrekke Findus Lasagne fra det norske markedet.

Fusk fra enkelte råvareleverandører er en skandale som har rammet forbrukerne og Findus i andre land. Findus vil derfor fortsette med ytterligere tiltak, og har igangsatt søksmål mot leverandøren Comigel og dens underleverandører. Det handler blant annet om avtalebrudd.

Til tross for at det ikke foreligger fakta som tilsier at Findus Lasagne i Norge har annet innhold enn deklarert, trekker Findus Norge tilbake sin lasagne fra butikk og grossist for å være føre var.

Kontaktperson i Findus Norge:

Atle Farmen, adm.dir., tel 934 15 914