Bilde: Findus

Findus tilbakekaller persille

Findus Norge tilbakekaller det fryste produktet “Våra finaste persilja“ 30g.

Lot-nummer:

* Lot: L7333AV005

* Lot: L7331BV005

* Lot. L8029AV005

«Det anmodes om at dette produktet ikke konsumeres, og vi ber videre om at det kastes, sier Markedsdirektør Malin Valdal Corneliussen».

Årsaken til tilbakekallingen er at Findus har gjort funn av e.coli i egen testing av produktene.

Konsumering av ukokte eller ustekte urter kan føre til helseproblemer som omgangssyke (gastroenteritt).

Dagligvarekjedene og myndigheter har blitt informert som en del av denne tilbakekallingen.

Findus Norge vil gi refusjon til forbrukere som har kjøpt produktet

Findus Norge vil refundere veiledende utsalgspris av nevnte produkt til forbruker inklusiv eventuelle kostnader til postforsendelse eller lignende. Vi ber om at forbrukere fyller ut reklamasjonsskjema på Findus.no og laster opp bilde av produksjonskoden eller at de kontakter oss via e-post på konsumentkontakt@no.findus.com.

Andre produkter er ikke berørt

Tryggheten til våre forbrukere er vår fremste prioritet. Kun det nevnte produktet er berørt av denne tilbakekallingen. Alle andre produkter fra Findus Norge kan konsumeres. Vi ønsker å beklage de ulemper som dette har ført til for våre kunder.

Pressekontakt:

Findus Norge Mona Wike

Brand Activation Manager

E-post: mona.wike@no.findus.co

Emner

Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innen dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker, og bær. Selskapet har et bredt produktspekter, og Findus-produktene finnes i dagligvarebutikker over hele landet. I tillegg forsyner virksomheten storhusholdningsmarkedet som bla. består av restauranter, kantiner og sykehus. Industrisalg, samt produksjon til private label er også en vesentlig del av virksomheten. Findus Norge har idag ca 300 ansatte, og omsetter for ca. 1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og i Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.

Findus- ledende innen dypfryst mat

Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innen dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker og bær. Findus Norge har idag ca 300 ansatte, og omsetter for ca. 1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.

Findus Norge AS
P.O. Box 423 (Besøksadresse: Erteløkka 7)
N-1373 Asker