Nyhetene er i butikk fra uke 8

Smakfulle nyheter fra Findus

Fiskekaker med «usynlig» gode grønnsaker

Å få barn til å spise fisk og grønnsaker kan ofte være en kamp. Findus satser nå på å utrydde både bataljen ved bordet ved å lansere fiskekaker med finmoste grønnsaker – et sunt og smakfullt måltid for både store og små.

Fiskekakene inneholder hele 91 prosent fisk og grønt, fordelt på 65 prosent fisk og 26 prosent grønnsaker. De finmoste grønnsakene gjør fiskekakene jevne i konsistensen, og morsomme farger vil gjøre barna ekstra nysgjerrige på dem. De søte men sunne grønnsakene som er most inn i fiskekakene setter en barnevennlig spiss på smaken.

Grønnsaksfiskekakene, som er de første på markedet, kommer i tre ulike varianter: fiskekaker med gulrot- og søtpotetmos, fiskekaker med blomkål- og pastinakkmos, og fiskekaker med brokkoli- og ertemos.

De nye fiskekakene blir del av Findus Matlyst-konsept, som er en serie næringsrike middagsprodukter spesielt tilpasset småbarnsfamilier.

Fiskekaker med grønnsaksmos tilberedes i 20-25 minutter ovn på 225 grader (200 grader på varmluft). En pakke inneholder seks fiskekaker, med en totalvekt på 450 gram. Pris fra kr 59,90.

Pytt i panne med kjøttboller og tyttebær

Findus utvider sortimentet til folke-favoritten «pytt i panne», som nå også kommer med kjøttboller og tyttebær. Pytt i panne er en tradisjonsrik rett, hvor man benyttet det man hadde av tilgjengelig kjøtt og poteter skåret opp i fine biter. Poteter var alltid basis og resultatet ble alltid tomme tallerkener. Findus viderefører tradisjonen og gir retten en ekstra dimensjon ved å tilsette smakfulle kjøttboller og syrlige tyttebær. Resultatet er et enkelt, realt måltid man blir skikkelig god og mett av. En pakke pytt i panne med kjøttboller og tyttebær inneholder 540 gram. Retten tilberedes enkelt i stekepanne i løpet av 5-7 minutter. Pris fra kr 49,90.

Mer perfekt tilbehør fra Findus

Findus «Perfekt til»-grønnsaksserie gjør det enkelt å finne grønnsakstilbehøret som passer perfekt til middagen, uten at du trenger å bruke en halvtime over skjærebrettet. Nå fornyes produktene med skreddersydd tilbehør til henholdsvis fisk, kjøtt, kylling og lapskaus.

«Perfekt Til Kylling» inneholder nå gulbete, soyabønner, gulrot og kålrot, og er Nyt Norge-merket. I tillegg er grønnsakene dekket med en smakfull saus av appelsinjuice og smør, slik at middagen blir komplett.«Perfekt til kjøtt» har også helt nye råvarer, inkludert brokkoli, pastinakk, gulrot, aspargesbønner og grønn hvitløk. Rotgrønnsakene tilfører sødme, brokkolien trekker til seg sjy fra kjøttet, og hvitløk løfter hele smaksopplevelsen. Blandingen er nøkkelhullsmerket.

Nye «Perfekt Til Kylling» og «Perfekt Til Kjøtt» kommer i poser á 450 gram. «Perfekt til kylling» tilberedes i 5 minutter i stekepanne, mens «Perfekt til kjøtt» dampes i 7 minutter. Veil.priser fra kr 29,90.

Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innen dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker, og bær. Selskapet har et bredt produktspekter, og Findus-produktene finnes i dagligvarebutikker over hele landet. I tillegg forsyner virksomheten storhusholdningsmarkedet som bla. består av restauranter, kantiner og sykehus. Industrisalg, samt produksjon til private label er også en vesentlig del av virksomheten. Findus Norge har idag ca 300 ansatte, og omsetter for ca. 1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og i Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.