Gå videre til innhold
Finja kjøper et velfylt grustak i Strängnäs, Sätertorps Grus AB. Ola Åkerman fortsetter som daglig leder.

​Finja kjøper Sätertorps Grus AB

I 2018 investerer Finja på en stor måte i svenske regionen Mälardalen, og i dag kjøper selskapet et velfylt grustak i Strängnäs, kjent som Sätertorps Grus AB. Selskapet er en ledende leverandør av grusprodukter i området.

Ola Åkerman fortsetter som daglig leder

Tidligere aksjonær, Ola Åkerman, 51, vil fortsette som daglig leder og drive selskapet på samme måte som før, i form av et uavhengig selskap. Eierskap med Ola som daglig leder i forkant bidrar til kontinuiteten og stabiliteten til alle lojale kunder og ansatte.

"Vi har med suksess produsert og levert grus i mange år og senere også produkter som består av singel og pukk. Beslutningen om å selge til et anerkjent svensk familieselskap og å fortsette den tradisjonen føles som et naturlig neste skritt, sier Ola Åkerman, daglig leder i Sätertorp Grus.

Gir gode utviklingsmuligheter

Det nyoppkjøpte selskapet har en omsetning på 40 millioner kroner og har for tiden fem ansatte. Grustaket ligger også rett ved Finja Betongs allerede etablerte produksjonsanlegg i Strängnäs. Det gir en god mulighet for utvikling.

"Oppkjøpet er en del av vår fortsatte satsing på vår kjernevirksomhet for å ytterligere spesialisere og tilpasse våre produkter basert på råmaterialet," sier Veronica Jensen, pressekontakt hos Finja.

Finja er et svensk familieselskap som ble grunnlagt i 1957, og er i dag et av landets ledende innen betongbransjen. Virksomheten omfatter alt fra konstruksjonsløsninger for murt og pusset bygging til sand, spesialmørtel og prefabrikerte totalløsninger for boliger, kontorer, industri og landbruk. I dag sysselsetter Finja nærmere 800 personer og har et omsetningsmål på to milliarder kroner.

Pressekontakt +46 (0)708-86 60 11

Utvikler, produserer og leverer betong i dens mest foredlede form

Finja AS er en del av Finja og fokuserer på murkonstruksjoner og bygninger i murverk. På finja.no, vår e-handel, kan du kjøpe Finjas produkter med ett klikk og betalingen skjer enkel med Klarna Checkout. Finja er et familieselskap som ble grunnlagt i 1957, og er i dag en av Skandinavias ledende innen betongbransjen.

Finja AS
2301 Hamar