Den nye Tørrbetong B20 Bas og Grovbetong B20 Bas er designet for enklere støpearbeid og gjør-det-selv-prosjekter.

Finja utvider Tørrmørtelserien med Tørr- og Grovbetong B20 Bas

Finja, som i mange år har levert en av markedets ledende tørrmørtelserier, utvider produktspekteret for støping ytterligere. Med den nye Tørrbetong B20 Bas og Grovbetong B20 Bas tilbys nå tørrmørtler spesialdesignet for enklere støpearbeid og gjør-det-selv-prosjekter. Begge variantene gjør det mulig å velge betong ut fra hva som faktiskt skal støpes og hvilken lagtykkelse som ønskes.

Vær produkt på sin plass
Mengden sement som inngår i en bestemt type betong er relatert til produktets styrke, og med de nye basbetongene øker valgfriheten og muligheten til å tilpasse produktvalget ut fra hver eneste støpeanledning. Ved å tilby enklere varianter av betong ønsker bedriften å formidle at byggevarer, i likhet med mange andre varer, må velges med omhu for best å matche det aktuelle formålet.

Både Tørrbetong Bas B20 og Grovbetong B20 Bas er frostbestandige betongprodukter for støpearbeider som ikke krever høy trykkfasthet, som sokler, søyler og enklere fundamenter. Finjas øvrige sortiment inkluderer produkter med høyere ytelse, men selskapet ønsker å styrke budskapet ”rett betong på rett sted”.

Et langsiktig valg
Å velge å støpe og bruke betong som byggemateriale er et klokt og langsiktig valg. Den er både bærekraftig, sterk og lett å håndtere. På Finja er det lang tradisjon for tørrmørtelproduksjon og selskapet leverer betong til støping av de minste ting til krevende fast- og understøpinger. Serien inkluderer nå også to ECO-varianter.