Nytt grønt skritt for Finja – bytter til emballasjer av gjenvunnet materiale

Nytt grønt skritt for Finja – bytter til emballasjer av gjenvunnet materiale

Finja tar ytterligere skritt på sin grønne bærekraftsreise. Gjennom nye investeringer selskapet nå på en helt ny emballasje til sine tørrmørtel. Akkurat nå faser selskapet inn en helt ny plastsekk laget av materiale som er 50 prosent gjenvunnet. Den nye sekken gjør at Finja ytterligere styrker sin grønne profil og reduserer klimaavtrykket.

Finja gjorde som første tørrmørtelprodusent i Sverige store investeringer i 2015 for å tilby sine mest populære tørrmørtel i plastsekker som etter bruk kan gjenvinnes 100 prosent. Den slitesterke og fuktsikre plastsekken beskytter tørrmørtelen bedre enn den tradisjonelle sekken av blandet materiale, samtidig som sekken fordobler tørrmørtelens holdbarhet. Siden plastsekken til forskjell fra den tradisjonelle sekken med vekselvise lag av plast og papp er 100 prosent gjenvinnbar, tok vi et skritt opp på avfallspyramiden.

Nå tar Finja ytterligere et grønt skritt når vi satser på en plastsekk som allerede fra starten består av 50 prosent gjenvunnet materiale. I sitt fortsatte bærekraftsarbeid har selskapet også utviklet bøtter for eksempel for fargeprøver som består av 100 prosent gjenvunnet materiale. Også topparkene som brukes ved innplasting av pallene ved pakking består nå av materiale som er 80 prosent gjenvunnet.

Finja AS er en del av Finja og fokuserer på murkonstruksjoner og bygninger i murverk. På finja.no, vår e-handel, kan du kjøpe Finjas produkter med ett klikk og betalingen skjer enkel med Klarna Checkout. Finja er et familieselskap som ble grunnlagt i 1957, og er i dag en av Skandinavias ledende innen betongbransjen. I dag sysselsetter Finja nærmere 800 personer og har et omsetningsmål på to milliarder kroner.