Fjordland vinner av Intensjonsavtalens Utmerkelser – Sunne Produkter 2023

Fjordland vinner av Intensjonsavtalens Utmerkelser – Sunne Produkter 2023

Fjordland, Norges ledende leverandør av ferdigmat, er tildelt Intensjonsavtalens utmerkelse innen kategorien Sunne Produkter. Prisen tildeles Fjordland som gjennom flere år har jobbet aktivt for å fremme fiskekonsumet blant norske forbrukere. Til tross for nedgang i fiskekonsumet nasjonalt, har Fjordland, gjennom dedikert innsats og innovasjonsarbeid, oppnådd suksess med sine fiskebaserte ferdigretter.

Fiskekonsumet i Norge har opplevd nedadgående trend, men Fjordland har gått mot strømmen ved å tilby en rekke lettvinte og velsmakende fiskeretter til norske forbrukere. I perioden fra 2015 til 2022 har Fjordland opplevd økning i både volum og antall retter. Denne suksessen har ikke bare styrket Fjordland sin posisjon som en ledende aktør innen ferdigmat, men har også innvirket positivt på måloppnåelsen i Intensjonsavtalen.

Forbrukerinnsikt viser at det norske publikum ønsker å inkludere fisk i kostholdet sitt, men at mange synes det er vanskelig å lykkes med fiskeretter. Fjordland har lyttet til forbrukernes behov. Med en bred portefølje av fiskeretter tilbyr Fjordland mangfoldige smaksopplevelser. Sortimentet omfatter både tradisjonelle fiskeretter og mer moderne varianter, slik at det er noe for enhver smak.

Administrerende direktør, André Gobel, i Fjordland, uttaler: "Vi er stolte av å bli anerkjent for vårt arbeid. Sammen med våre kunder har vi alltid vært opptatt av å tilby et bredt spekter av kvalitetsprodukter som møter forbrukernes behov. Denne utmerkelsen er en bekreftelse på at også fisk og ferdigmat hører sammen".

Fjordlands suksesshistorie er et eksempel på bransjeledelse og innovasjon. Fisk var med i utviklingen av porteføljen allerede fra selskapets start i 1995. Nå, snart 30 år senere, har porteføljen vokst og Fjordland har blitt en viktig pådriver for #mer fisk, og et variert kosthold i hverdagen med sine tidsbesparende middagsretter.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Cathrine Bronken, direktør PU, bærekraft og forbruker tlf 91757032.

Om Fjordland

Fjordland startet opp i 1994 og har blitt en velkjent merkevare i Norge. Fjordland eies av TINE (51%), Nortura (39%) og Hoff (10%) og produksjonen skjer hovedsakelig på våre eiers anlegg. Fjordland tilbyr en bred portefølje av velsmakende og praktiske måltidsløsninger for norske forbrukere.

Bilder:

Representanter fra Fjordland AS sammen med helseminister Ingvild Kjerkol.

Fra venstre: Elin Brunsdon - prosjektleder, Hanne Guro Lund - fagsjef for ernæring og bærekraft, Ingvild Kjerkol, helseminister, Trine Cecilie Aardal - kvalitetssjef og John Andre Fjellstad Storebø, markedssjef. Foto: Anna Maria Karlsen

Helseminister Ingvild Kjerkol
sammen med de to vinnerne av Intensjonsavtalens utmerkelser.
Fra venstre:
Maren Berg v/ Opplysningskontoret for Frukt og grønt, helseminister Ingvild Kjerkol og Hanne Guro Lund v/ Fjordland A.S. Foto: Elin Brunsdon

Kategorier

Vi mener at maten vår er det beste du kan velge når du vil ha noe raskt og enkelt og derfor er vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre».

Fjordland

Pressekontakt 22974900

Gode måltidsopplevelser

Ved å tilby ferdiglagde måltider og komponenter til måltider er vårt mål å forenkle hverdagen til det norske folk. Vi bruker vår unike kombinasjon av markedsforståelse og kunnskap om kokkefag og matindustri til å lage produkter som er velsmakende, enkle og skikkelige.

Men maten vår er ikke bare rask og enkel. Vi gjør alt vi kan for at den også er velsmakende og skikkelig, at den er ernæringsmessig godt sammensatt med gode råvarer, og er bærekraftig.

Fjordland
Brynsengveien 10